ARCHIVES

TOULOUSE
est la capitale de
l'OCCITANIE
(voir décret

Retour

 


 

 

 

Edito
Édito

Lo compte es bon

21’000 ! Es lo nombre de participants o de beneficiaris de l'ensemble de l'ofèrta del CIRDÒC en 2016 : usatgièrs de la mediatèca, publics de la programacion sus plaça e en defòra del CIRDÒC, visitors de mòstras, professionals o benevòls que benefícian de l'ofèrta d'estagis e talhièrs, cercaires e estudiants recebuts, etc.
Evaluar l'audiéncia dels servicis publics e de las ofèrtas culturalas, mas tanben los perfils dels beneficiaris, l'impacte territorial o economic de nòstras accions, es un procediment indissociable de nòstras missions de desvolopament de las expressions culturalas, scientificas professionalas occitanas e de lors publics.
Aquela chifra, que confirma l'aumentacion constanta dels publics dempuèi la debuta de las annadas 2010, es tanben un bon indicator de la demanda sociala, professionala, institucionala en favor de l'occitan.

Le compte est bon

21’000 ! C’est le nombre de participants ou de bénéficiaires de l’ensemble de l’offre du CIRDOC en 2016 : usagers de la médiathèque, publics de la programmation sur place et hors-les-murs, visiteurs d’exposition, professionnels ou bénévoles ayant bénéficié de l’offre de stages et ateliers, chercheurs et étudiants reçus, etc. 
Évaluer l’audience des services publics et des offres culturelles, mais aussi les profils des bénéficiaires, l’impact territorial ou économique de nos actions, est une démarche indissociable de nos missions de développement des expressions culturelles, scientifiques professionnelles occitanes et de leurs publics. 
Ce chiffre, qui confirme la hausse constante des publics depuis le début des années 2010, est aussi un bon indicateur de la demande sociale, professionnelle, institutionnelle en faveur de l’occitan.

    

DESCOBRIR
Découvrir la culture

Las musicas d’Occitània serián ecologicas ?
Les musiques occitanes seraient-elles écologiques ?

L’exposicion Ils soufflent dans les “cabras” et grattent les “cogordas” - Natures et Cultures du son en Occitània es de descobrir fins al 31 de març al CIRDÒC. Tanben disponibla en version itineranta pels partenaris del CIRDÒC.

L’exposition Ils soufflent dans les “cabras” et grattent les “cogordas” - Natures et Cultures du son en Occitània est à découvrir jusqu’au  31 mars au CIRDOC. Aussi disponible en version itinérante pour les partenaires du CIRDÒC. 

  

PROMÒURE
Promouvoir la création

La Letra Cultura per occitanizar vòstres lésers !
La Letra Cultura pour occitaniser vos loisirs !

Abonatz-vos a la “Letra Cultura” realizada per lo CIRDÒC, ÒCtele, Lo Diari e Tè Vé Òc e recebètz cada mes dins vòstra bóstia mèl l'agenda video e totes los eveniments o actualitats culturalas de mancar pas sus l'ensems del territòri occitan e al delà.

Abonnez-vous à la “Letra Cultura” réalisée par le CIRDOC, ÒCtele, Lo Diari et Tè Vé Òc et recevez chaque mois dans votre boîte mail, l’agenda vidéo et tous les événements ou actus culturelles à ne pas manquer sur l’ensemble du territoire occitan et au-delà. 

  

PROFESSIONALIZAR
Stages et ateliers

Talhièr : Comunicar - desvolopar l’audiéncia de son projècte cultural
Talhièr : Communiquer : développer l’audience de son projet culturel 

Comprene e ciblar sos diferents publics, optimizar sas causidas de supòrts e rets de difusion, escambiar amb de professionals sus las bonas practicas e iniciativas innovantas... Un talhièr novèl de la mediatèca occitana organizat amb l'agéncia Caravansérail a destinacion de las associacions que programan e difusan la creacion occitana d'uèi.

Comprendre et cibler ses différents publics, optimiser ses choix de supports et réseaux de diffusion, échanger avec des professionnels sur les bonnes pratiques et initiatives innovantes... Un nouveau talhièr de la médiathèque occitane organisé avec l'agence Caravansérail à destination des associations qui programment et diffusent la création occitane actuelle.

  

SABER
Connaissances en partage

Carle Poncy, poèta-obrièr e protegit de George Sand
Charles Poncy, poète-ouvrier et protégé de George Sand

Realizat en partenariat amb l’Universitat Pau-Valèri de Montpelhièr e lo laboratòri RedOc, lo site Vidas es lo diccionari dels actors de la renaissença occitana. Aqueste mes, Vidas met en lum lo poèta-maçon tolonenc, pròchi de George Sand

Réalisé en partenariat avec l’Université Paul-Valéry de Montpellier et le laboratoire RedOc, le site Vidas est le dictionnaire des acteurs de la renaissance occitane. Ce mois-ci, il remet en lumière le poète-maçon toulonnais, proche de George Sand.

   

NUMERIZACION
Patrimoine en ligne

Los almanacs occitans : un còrpus-far de la renaissença d’Òc
Les almanachs occitans : un corpus-phare de la renaissance d’Oc

Lo CIRDÒC perseguís son programa de numerizacion de la premsa occitana anciana. Lo còrpus dels almanacs, representatiu de totas las regions occitanas, de totes los dialèctes e d'un grand interès etnografic, lingüistic e litterari es pauc a pauc en accès liure sus Occitanica.

Le CIRDÒC poursuit son programme de numérisation de la presse occitane ancienne. Le corpus des almanachs, représentatif de toutes les régions occitanes, de tous les dialectes et d'un grand intérêt ethnographique, linguistique et littéraire, est progressivement mis en accès libre sur Occitanica.

  

PATRIMÒNI CULTURAL IMMATERIAL
Patrimoine Culturel Immatériel

Los totems regionals se fedèran e se mòstran sus internet !
Les totems régionaux se fédèrent et se montrent sur internet !

Lo CIRDOC collabòra amb los actors e practicians del territòri que fan viure lo bestiari de las fèstas lengadocianas dins l'amira de crear una federacion e un portal numeric dedicat als « totems occitans e catalans » (gigants, legums e animals totemics) de la region Occitània / Pirenèus-Mediterranèa.

Le CIRDOC collabore avec les acteurs et praticiens du territoire qui font vivre le bestiaire des fêtes languedociennes en vue de créer une fédération et un portail numérique dédié aux “totems occitans et catalans” (géants, légumes et animaux totémiques) de la région Occitanie / Pyrénées-Méditerranée.

  

INTERNACIONALIZACION
Coopération Internationale

Seminari europèu « Jòcs numerics plurilingües e desvolopament durable »
Séminaire européen « Jeux numériques plurilingues et développement durable »

Aprèp la Val d'Aosta, es en Occitània, a Carcassona, que los ensenhaires europèus se donan rendètz-vos pel segond seminari professional del projècte Erasmus + dedicat a la cooperacion educativa per l'ensenhament bi/plurilingüe e l'educacion al desvolopament durable portat per lo CIRDÒC.

Après le Val d'Aoste, c'est en Occitanie, à Carcassonne, que les enseignants européens se donnent rendez-vous pour le deuxième séminaire professionnel du projet Erasmus + dédié à la coopération éducative pour l’enseignement plurilingue et l’éducation au développement durable porté par le CIRDÒC.

  

PATRIMÒNI
Actualité des collections

Descobèrta dels camparòls verenós al CIRDÒC
Découverte des champignons vénéneux au CIRDOC

Lo CIRDÒC ven de comprar lo Traité des champignons comestibles, suspects et vénéneux qui croissent dans le bassin sous-pyrénéen publicat per Jean-Baptiste Noulet e Augustin Dassier en 1838. Aqueste obratge magnific illustrat que conten las apellacions occitanas localas dels camparòls constituís una font lexicografica vertadièrament rica.

Le CIRDOC vient d’acquérir le Traité des champignons comestibles, suspects et vénéneux qui croissent dans le bassin sous-pyrénéen publié par Jean-Baptiste Noulet et Augustin Dassier en 1838. Ce magnifique ouvrage illustré qui contient les appellations occitanes locales des champignons constitue une source lexicographique particulièrement riche.

  

CAMPUS
Recherche universitaire en ligne

Joan Bodon estudiat a l'Università degli Studi di Ferrara
Jean Boudou étudié à l’Università degli Studi di Ferrara

Frucha d'una collaboracion entre lo CIRDÒC e lo departament de Letras ancianas e modèrnas de l’Universitat de Ferrara, un primièr memòri d'estudi foguèt presentat per Vincenzo Perez, estudiant recebut en 2016 al CIRDÒC dins l'encastre del programa d'acuèlh d'estudiants estrangièrs, e consacrat a l'òbra d'un dels mai grands escrivans del sègle XX, Joan Bodon. Es accessible sus Occitanica-Campus.

Fruit d’une collaboration entre le CIRDOC et le département de Lettres anciennes et modernes de l’Université de Ferrare, un premier mémoire d’étude a été présenté par Vincenzo Perez, étudiant reçu en 2016 au CIRDOC dans le cadre du programme d’accueil des étudiants étrangers, et consacré à l’œuvre d’un des plus grands écrivains du XXe siècle, Jean Boudou, est accessible sur Occitanica-Campus.

  

CONCERTACION
Politiques publiques

Lo CIRDÒC aculhís las comissions de l'Amassada regionala en març
Le CIRDÒC accueille les commissions de l’Amassada régionale en mars

Amb l’Amassada, conselh de desvolopament de la lenga e de la cultura occitanas, la Region Occitània / Pirenèus-Mediterranèa perseguís la concertacion amb los actors associatius e professionals del territòri per desvolopar sas accions al benefici de l'occitan.

Avec l’Amassada,  conseil de développement de la langue et de la culture occitanes, la Région Occitanie / Pyrénées-Méditerranée poursuit la concertation avec les acteurs associatifs et professionnels du territoire pour développer ses actions en faveur de l’occitan.

saber + :

contactar lo servici Lengas e culturas regionalas

Region Occitània / Pirenèus-Mediterranèa :
languesregionales@laregion.fr

En savoir + :

contacter le service Langues et cultures régionales

Région Occitanie / Pyrénées-Méditerranée : 
languesregionales@laregion.fr 

 

Nous contacter
Lo CIRDÒC
1 bis boulevard Du Guesclin - BP180
34503 Béziers Cedex
Tél.: 04 67 11 85 10
Fax : 04 67 62 23 01

Sur la toile
www.locirdoc.fr
 

 

Retour

Le nouveau numéro (67) de Patrimòni le magazine des patrimoines de Mars/Avril est paru, (voir couverture)  le prochain sortira début Mai.

Au sommaire vous trouverez des articles qui vous intéresseront particulièrement et vous donneront l'envie de vous abonner.

Côté "Histoire" : « Vinnac et son église romane », entre Espalion et Estaing, sur les coteaux de la rive droite du Lot, dans un site exceptionnel – « Souterrains médiévaux de Mourjou » dans le Cantal, un enjeu économique au Moyen Age.

Côté "Nature" : « Observer les oiseaux au Pas de l'Escalette », ce défilé taillé dans le roc, ouvre le Larzac vers la Méditerranée. – « Les Plantes exotiques envahissantes en Midi-Pyrénées », on les trouve en ville comme à la campagne, à la montagne comme en plaine.

Côté "Occitan" : « La resisténcia bacteriana als antibiotics, una menaça creissenta » – « Lo sangnaire de pòrcs », que caminava dins lo vent, la nèu, las tubas, lo gibre, la pluèja o lo freg de l'ivèrn…

Présentation de livres et CD : "Pòmpogodòm" – "Affaires de malles" – "Territoires sonores" – "Causses et Cévennes" – "Le Sarrat d'en Phel, clé des Corbières", – "Les pouvoirs de Jean" – "Lo Professor Cric".

L’agenda du patrimoine et de la culture des mois de Mars et Avril, qui informe des conférences, expositions, animations... sur des thèmes patrimoniaux.

Patrimòni est disponible en kiosques Aveyronnais (6.50 €) ou par abonnement (France 37 € l’an et 6 numéros, voir bulletin ).

Vous pouvez aussi offrir un abonnement, une idée de cadeau originale ! (voir bulletin ).

Dans le site : www.patrimoni.fr, vous trouverez les sommaires des numéros parus et d’autres informations.

Nous vous remercions pour votre attention,

Bien cordialement,

Bernard et Sylvie Verdié-Bourleaud

Lassis, 12430 Alrance

Tél. : 05 65 61 63 74, Courriel : administration @ patrimoni.fr

 

 

Retour

Voici la vidéo du titre fondateur du groupe "Trobadors" interprété l'été dernier dans le grand théâtre de la cité de Carcassonne lors du spectacle Lumina

 


Lien vidéo 
>>>

Here you are the song "Trobadors" in video performed in Carcassonne by Groupe OC. 
 


Groupe OC - 21 Bd Général de Gaulle - 11120 Argeliers 04 68 46 21 29 www.groupe-oc.com
 

 

Retour

 

 

Dijòus 23/02 - a partir de 18:30 - Cafè Mescladís - Sòfia Jacques-Serano
Jeudi 23/02 - à partir de 18:30 - Cafè Mescladís - Sophie Jacques-Serano

A l'escasença de la sortida de son album Bodega en viatge, lo CIRDÒC consacra una serada excepcionala a Sòfia Jacques-Serano amb un programa ric de suspresas.

De mancar pas !

Reservacion gratuita : secretariat@cirdoc.fr / 04.67.11.85.10

À l’occasion de la sortie de son album Bodega en viatge, le CIRDÒC consacre une soirée exceptionnelle à Sophie Jacques-Serano avec un programme riche en surprises.

À ne pas manquer !

Réservation gratuite : secretariat@cirdoc.fr / 04.67.11.85.10

 

Florant Mercadier : un vertadièr "one-man-show" de descobrir ! Lo 02/03 a 18:30
Florant Mercadier : un véritable "one-man-show" à découvrir ! Le 02/03 à 18:30

Lo diable a un site internet, o sabiatz ? E de còps, los grilhs escotan Bob Marley ! Tantas istòrias en òc e en francés, al programa d'aqueste "one-man-show", amusant e modèrne, portat per la vèrbia del Florant Mercadier.

Reservacion gratuita : secretariat@cirdoc.fr / 04.67.11.85.10

Le Diable a un site internet, le saviez-vous ? Et parfois, les grillons écoutent Bob Marley ! Autant d'histoires en oc et en français au programme de ce véritable "one-man-show", drôle et moderne, porté par la verve de Florant Mercadier.

Réservation gratuite : secretariat@cirdoc.fr / 04.67.11.85.10

 

Tifa-Tifa ! Malika Verlaguet vos encantarà - Lo 04/03 a 20:30 a la MJC de Besièrs
Tifa-Tifa ! Malika Verlaguet vous enchantera - Le 04/03 à 20:30 à la MJC de Béziers

Es en musica, al son de la guitarra e de la arpa, entre francés e occitan, que Malika Verlaguet nos entraïna a la descobèrta de contes mirgalhats. Un viatge fantastic plebiscitat pel public de las Rapatonadas que vos propausam de descobrir a la MJC dins lo quadre de Cont’o’folies.

C'est en musique, au son de la guitare et de la harpe, entre français et occitan, que Malika Verlaguet nous entraîne à la découverte de contes bigarrés. Un voyage fantastique plébiscité par le public des Rapatonadas que nous vous proposons de découvrir à la MJC dans le cadre de Cont’o’folies.

 

Nous contacter
Lo CIRDÒC
1 bis boulevard Du Guesclin - BP180
34503 Béziers Cedex
Tél.: 04 67 11 85 10
Fax : 04 67 62 23 01

 

 

Retour


 
Événement(s)
Eveniment(s)
de la médiathèque
de la mediatèca


Eveniment(s) 
    Événement(s) 
   






« Lo Viatge immobil » : Venètz faire lo torn del monde lo 14/01 tre 18h al CIRDOC
« Le Voyage immobile » : Venez faire le tour du monde le 14/01 dès 18h au CIRDOC






Rendètz-vos per una granda velhada inedita, dedicada al viatge, al rencontre e al dialòg de las culturas. Pendent la serada : lecturas, contes e intermèdis musicals vos entrainaràn dins un vertadièr « viatge immobil ».

L'escasença de descobrir de grands tèxtes de l'umanitat dins lor lenga originala e mai dins lor version occitan e francesa : lo persan d'Omar Khayyam, l'anglés d'André Brink, l'espanhòl de García Lorca...

Venètz vos installar dins lo salon de lectura, repensat per l'escasença, digne de la Torn de Babèl, e daissatz-vos portar a travèrs los millenaris e los continents, a l'entorn d'un tèxte, d'un gòt de tè, d'una pastissariá...

Contactes e inscripcions : CIRDÒC-Mediatèca Occitana 

Plaça del 14 de Julh - 34500 Besièrs  04.67.11.85.10. - secretariat@cirdoc.fr




Rendez-vous pour une grande veillée inédite, dédiée au voyage, à la rencontre et au dialogue des cultures : lectures, contes et intermèdes musicaux vous entraineront dans un véritable "voyage immobile".

Une occasion de découvrir de grands textes de l'humanité dans leur langue originale et dans leurs versions occitane et française : le persan d'Omar Khayyam, l'anglais d'André Brink, l'espagnol de García Lorca...

Venez vous installer dans le salon de lecture repensé pour l'occasion, digne de la Tour de Babel, et laissez-vous emporter à travers les millénaires et les continents, autour d'un texte, d'un verre de thé, d'une pâtisserie...

Contacts et inscriptions : CIRDÒC - Mediatèca Occitana 

Place du 14-Juillet - 34500 Béziers 04.67.11.85.10 - secretariat@cirdoc.fr


Programa detalhat de la serada 

L'enveja de participar a l'eveniment en prepausant vòstre pròpri sovenir de viatge literari ? Rendètz-vos sus : https://www.facebook.com/Loviatgeimmobil



Programme détaillé de la soirée 

Envie de participer à l'événement en proposant votre propre souvenir de voyage littéraire ? Rendez-vous sur https://www.facebook.com/Loviatgeimmobil




















Nous contacter
Lo CIRDÒC
1 bis boulevard Du Guesclin - BP 180
34503 Béziers Cedex
Tél. : 04 67 11 85 10
Fax : 04 67 62 23 01
Sur la toile
www.locirdoc.fr
occitanica.eu
Restez connecté
 






Si vous n'arrivez pas à visualiser correctement la newsletter, cliquez ici.

Retour

 
PATRIMÒNI votre magazine des patrimoines présente : Montségur 2016,  Château disparu de Peyre,  Transversale géologique Conques/Marcillac/Salles-la-Source, Occitan...dans le  nouveau numéro 66  (2/2 - 01/2017).

 

Bonjour,

Nous profitons de ce premier message de 2017 pour vous souhaiter une très, très Bonne Année !

Le nouveau numéro (66) de Patrimòni le magazine des patrimoines de Janvier/Février est paru, le prochain sortira début Mars.  Voir couverture.

Au sommaire vous trouverez des articles qui vous intéresseront particulièrement et vous donneront l'envie de vous abonner.

Côté "Histoire" : « Montségur 2016, un événement historique !» par Georges Labouysse, près de 800 ans après le drame de Montségur, l'église catholique d'Ariège a demandé pardon pour le massacre des chrétiens cathares d'Occitanie. – « Le château disparu de Peyre » par Marc Vaissière, c'est en dépouillant le cadastre de 1664 de la seigneurie de Peyre que nous avons trouvé des informations sur la localisation du château disparu.

Côté "Géologie" : « Une transversale géologique Conques/Marcillac/Salles-la-Source, géologie, terroir et patrimoine » par René Mignon, cette transversale recoupe du nord au sud, Ségala de Conques, Rougier de Marcillac et Causse de Salles la Source.

Côté "Nature" : suite des « plantes invasives », par le CPIE du Rouergue et le Conservatoire Botanique National Pyrénéen. Nous allons apprendre à reconnaître, prévenir, maîtriser ces plantes invasives que nous introduisons. Cette fois : la Berce du Caucase, le Mimule tacheté, la Sarracénie pourpre.

Côté "Occitan" : « Enemia » per Pèire Solassol, malurosament defuntat tròp lèu, que nos conta l’istòria de Sant Enemia e de son establiment dins las Gòrjas de Tarn.

Présentation de livres et CD : "Sites patrimoniaux en Narbonnaise" – "La maison aveyronnaise" – "Journal d’un instituteur de campagne" – "Chansons du mont Lozère" – "Memòrias d’un vailet de bòria" – "Lo Luec d’Enluec".

L’agenda du patrimoine et de la culture des mois de Janvier et Février, qui informe des conférences, expositions, animations... sur des thèmes patrimoniaux.

Patrimòni est disponible en kiosques Aveyronnais (6 €) ou par abonnement (France 35 € l’an et 6 numéros, voir bulletin.

Vous pouvez aussi offrir un abonnement, une idée de cadeau originale ! ( voir bulletin ).

le site : www.patrimoni.fr, vous trouverez les sommaires des numéros parus et d’autres informations.

Nous vous remercions pour votre attention,

Bien cordialement,

Bernard et Sylvie Verdié-Bourleaud

 

Lassis, 12430 Alrance

Tél. : 05 65 61 63 74, Courriel : communication @ patrimoni.fr


 

 

 

Retour

     Le catalogue Hiver OC vient de sortir avec un album photo du Groupe OC et des idées cadeaux : le roman "1907 la route des Gueux", le beau-livre "Pays Cathare Trésor du Patrimoine",

 

"Il était une foi Montségur", la BD "1907","Belles chansons de la tradition occitane" et le DVD du spectacle "Lumina". Bona festa de Nadal !


Lien 
>>>

The Winter catalog is now available including a Groupe OC photo album and some Christmas gifts ideas : “1907, la route des gueux”, the book “Pays Cathare Trésor du Patrimoine", "Il était une foi Montségur", the comics  "1907", "Belles chansons de la tradition occitane" and the new show on DVD  "Lumina". Bona festa de Nadal ! Merry Christmas !

 




Groupe OC - 21 Bd Général de Gaulle - 11120 Argeliers 04 68 46 21 29 www.groupe-oc.com

 

Retour


Lien 
>>>

In this video magazine : Lumina show available on DVD, Dates to remember in Paris and Argeliers.


Bonas festas de nadal a totis !
Bonnes fêtes de Noël à tous !
Merry Christmas to you ! 


 

A lèu, le Groupe OC



Groupe OC - 21 Bd Général de Gaulle - 11120 Argeliers 04 68 46 21 29 www.groupe-oc.com

 

Retour

 

 

 

Retour

 


Lien 
>>>


LUMINA est un spectacle sur l'imaginaire médiéval occitan, ce nouveau titre L'héritage cathare a été enregistré cet été à Carcassonne.

This show LUMINA is about occitan medieval imaginary, this new song The Cathar heritage was recorded last summer in Carcassonne.



Groupe OC - 21 Bd Général de Gaulle - 11120 Argeliers 04 68 46 21 29 www.groupe-oc.com

Retour


Lo CIRDÒC- Fabrica de cultura
Mesadièr N°13
Novembre de 2016

Novembre 2016







Edito
Édito



Servicis d'informacion, talhièrs professionals, enriquiment e valorizacion del patrimòni public, difusion dels sabers, educacion a la ciutadanetat e promocion dels dreits, cooperacion territoriala, internacionalizacion, accion educativa, innovacion etc., lo CIRDÒC es mai que jamai a l'òbra per respondre a son engatjament de servici public coma a sas missions istoricas : salvagardar per transmetre ; conéisser per bastir ; promòure e metre en partatge al mai nombroses una cultura occitana fonsament contemporanèa, creativa e necessària per sa contribucion als desfises màgers d'animacion del dialòg intercultural, de construccion de valors partejadas dins lo respècte de las diferéncias e de preservacion de la diversitat linguistica e culturala, patrimòni inestimable e mai fragil de l'umanitat, dins lo monde del sègle XXI.



Services d’information, ateliers professionnels, enrichissement et valorisation du patrimoine public, diffusion des savoirs, éducation à la citoyenneté et promotion des droits, coopération territoriale, internationalisation, action éducative, innovation etc., le CIRDOC est plus que jamais au travail pour répondre à son engagement de service public comme à ses missions historiques : sauvegarder pour transmettre ; connaître pour construire ; promouvoir et mettre en partage du plus grand nombre une culture occitane résolument contemporaine, créative et nécessaire par sa contribution aux défis majeurs d’animation du dialogue interculturel, de construction de valeurs partagées dans le respect des différences et de préservation de la diversité linguistique et culturelle, patrimoine inestimable quoique fragile de l’humanité, dans le monde du XXIe siècle.
Podètz participar a la vida de vòstra institucion :
- Descobrir l'associacion dels Amics del CIRDÒC
      Vous pouvez participer à la vie de votre institution :
- Découvrir l'association des Amics del CIRDÒC



Dreits de l'Enfant
Droits de l'Enfant 




Venètz celebrar la Jornada internacionala dels Dreits de l'Enfant al CIRDÒC - lo 22/11 a 16h
Venez célébrer la Journée internationale des Droits de l'Enfant au CIRDOC - le 22/11 à  16h





La seccion de Besièrs de la Liga dels Dreits de l'Òme e lo CIRDÒC, que perseguisson d'objectius comuns en matièra de promocion del dialòg intercultural e de ciutadanetat, an decidit de trabalhar amassa per propausar als escolars un projècte a l'entorn de la Convencion Internacionala dels Dreits de l'Enfant. Lo 22/11 tre 16h, venètz descobrir l'aficha comuna realizada a partir dels trabalhs dels qualques cinquanta enfants qu'an participat al projècte, e participatz a un moment d'escambis als costats dels membres de la Liga a l'entorn dels dreits de l'Enfant.


La section de Béziers de la Ligue des Droits de l'Homme et le CIRDOC, poursuivant des objectifs communs en matière de promotion du dialogue interculturel et de la citoyenneté, ont décidé de travailler de concert pour proposer aux scolaires un projet autour de la Convention Internationale des Droits de l'Enfant. Le 22/11 dès 16h, venez découvrir l'affiche commune réalisée à partir des travaux des quelque cinquante élèves ayant participé au projet, et participez à un moment d'échanges aux côtés des membres de la Ligue autour des droits de l'Enfant.







Ne saber +
- Programa de la jornada
- Descobrir lo projècte « Dessenha-me los dreits de l'Enfant »



En savoir +
- Programme de la journée
-Découvrir le projet « Dessenha-me los dreits de l'Enfant »








Partenariat
Partenariat




Lo Departament de Tarn e lo CIRDÒC signan una convencion en favor de l'occitan
Le Département du Tarn et le CIRDOC signent une convention en faveur de l'occitan 





Lo 21/11, lo Departament de Tarn e lo CIRDÒC, que partejan los meteisses objectius per la valorizacion e la difusion de la lenga e de la cultura occitanas, signaràn una convencion de partenariat.

Darrièra aquela collaboracion, una meteissa volontat, perseguir lo trabalh d'integracion de la cultura occitana dins los diferents sectors de la vida publica en collaboracion estreita amb los actors del territòri e de segur amb lo CORDAE-La Talvera, un centre de ressorsas e actor de primièr plan dins lo domeni de la documentacion etnografica, de la recèrca, de la creacion e de la transmission culturala.


Le 21/11, le Département du Tarn et le CIRDOC, partageant les mêmes objectifs quant à la valorisation et  la diffusion de la langue et de la culture occitanes, signeront une convention de partenariat.

Derrière cette collaboration, une même volonté, poursuivre le travail d'intégration de la culture occitane dans les différents secteurs de la vie publique en collaboration étroite avec les acteurs associatifs du territoire et bien sûr avec le CORDAE-La Talvera, centre de ressources et acteur de premier plan en matière de documentation ethnographique, recherche, création et transmission culturelle.








Ne saber + 


En savoir + 







Recèrca
Recherche




Jornada d'estudis Vidas - lo 25/11 al CIRDÒC
Journée d'étude Vidas - le 25/11 au CIDOC





Lo projècte Vidas, diccionari biografic en linha dels actors del movement occitan (sègles XIX-XXI), es estat lançat en 2014 dins l'encastre de la convencion de partenariat entre lo CIRDÒC e lo laboratòri REDOC-LLACS, de l'Universitat Paul-Valéry de Montpelhièr-III.
-

Le projet Vidas, dictionnaire biographique en ligne des acteurs du mouvement occitan (XIXe-XXIe siècle), a été lancé en 2014 dans le cadre de la convention de partenariat entre le CIRDOC et le laboratoire REDOC-LLACS, de l’Université Paul-Valéry  Montpellier-III.









Veire lo programa de la jornada

Voir le programme de la journée







Valorizacion numerica
Valorisation numérique




Occitanica rejonh Europeana, la bibliotèca numerica europèa
Occitanica rejoint Europeana, la bibliothèque numérique européenne





Las ressorsas d’Occitanica son ara presentas dins Europeana (www.europeana.eu). Los documents occitans numerizats per la Mediatèca occitana, sortits de sas colleccions e de las de sos partenaris, benefícian d’una visibilitat e d’una accessibilitat novèlas e rejonhon aquel grand otís de recèrca internacional.


Les ressources d'Occitanica sont désormais présentes dans Europeana (www.europeana.eu). Les documents occitans numérisés par la Mediatèca occitana, issus de ses collections et de celles de ses partenaires, bénéficient ainsi d'une visibilité et d'une accessibilité nouvelles en rejoignant ce grand outil de recherche international.








Ne saber +
En savoir +







Formacion  
Formation  




Lo CIRDÒC a Tolosa dins lo quadre d'una jornada de formacion dels agents comunals - lo 21/11
Le CIRDOC à Toulouse dans le cadre d'une journée de formation des agents communaux  - le 21/11





La Vila de Tolosa engatjada per la promocion de la lenga e de la cultura occitanas, propausa a sos agents una jornada de sensibilizacion sus aquestes tèmas. Lo CIRDÒC, convidat a l’eveniment, i presentarà la mòstra 1000 ans de cultura enriquesida de qualques punts especificament tolosans.


La Ville de Toulouse, engagée pour la promotion de la langue et la culture occitanes, propose à ses agents une journée de sensibilisation sur ces thèmes. Le CIRDOC, convié à l’événement, y présentera l’exposition 1000 ans de cultura enrichie de quelques points spécifiquement     toulousains.








Ne saber +: descobrir 1000 ans de cultura e totas las nòstras mòstras 

En savoir +: découvrir 1000 ans de cultura et toutes nos expositions  







Jornada professionala 
Journée professionnelle




Capitar sa campanha de finançament participatiu - lo 2/12 al CIRDÒC
Réussir sa campagne de financement participatif - le 2/12 au CIRDOC





Desvolopar un projècte, construire una comunautat, trobar de ressorsas novèlas : al delà de l'aspècte budgetari, lo finançament participatiu pòt èsser una formidabla oportunitat de trobar de sostens per una capitada dels vòstres projèctes sul temps long.

La jornada professionala del 2 de decembre al CIRDÒC vos propausa de descobrir tecnicas e bonas practicas per metre en òbra vòstra pròpia campanha de finançament participatiu.

Lo 2/12 de 10h30 a 16h00, en partenariat amb l'agéncia Komgourou. Entrada gratuita sus inscripcion al prèp de info@cirdoc.fr / 04.67.11.85.10. 


Développer un projet, construire une communauté, trouver des ressources nouvelles : au-delà de l’aspect budgétaire, le financement participatif peut être une formidable opportunité de trouver des soutiens pour une réussite de vos projets sur le long terme.

La journée professionnelle du 2 décembre au CIRDOC vous propose de découvrir techniques et bonnes pratiques pour mettre en œuvre votre propre campagne de financement participatif.

Le 2/12 de 10h30 à 16h00, en partenariat avec lagence Komgourou. Entrée gratuite sur inscription auprès de info@cirdoc.fr / 04.67.11.85.10. 








Ne saber + 
En savoir +







Patrimòni cultural immaterial
Patrimoine culturel immatériel




La Region Occitània / Pirenèus-Mediterranèa e lo CIRDÒC trabalhan amassa a l’entorn del PCI
La Région Occitanie / Pyrénées-Méditerranée et le CIRDOC travaillent de concert autour du PCI





La Region Occitània / Pirenèus-Mediterranèa, que son patrimòni cultural immaterial es fòrça ric, a decidit de cooperar amb lo CIRDOC, organisme que reconeis coma expèrt en matèria de conservacion e d'elaboracion d'òbras e d'otisses de referéncia, per la coneissença e la valorizacion del patrimòni cultural.

Lo CIRDÒC participa a aqueste procediment collectiu dels actors e practicians-transmeteires   de las culturas vivas del territòri amb l'amira d'establir de practicas remarcablas de salvagarda del patrimòni cultural immaterial regional.


La Région Occitanie / Pyrénées-Méditerranée, au patrimoine culturel immatériel très riche, a décidé de coopérer avec le CIRDOC, organisme qu’elle reconnaît comme expert en matière de conservation et d’élaboration de chantiers et d’outils de référence, pour la connaissance et la valorisation du patrimoine culturel.

Le CIRDOC participe à cette démarche collective des acteurs et praticiens-transmetteurs des cultures vivantes du territoire visant à établir des pratiques remarquables de sauvegarde du patrimoine culturel immatériel régional.








Ne saber +


En savoir +







Culturas vivas
Cultures vives




Ronda europèa dels gigants e totems : aquò se precisa ! 
Ronde européenne des géants et des totems : ça se précise ! 





Divendres 25 de novembre a 18h l'associacion dels Amis du Poulain de Pesenàs e la vila de Pesenàs vos convidan a un acamp public d'informacion, de presentacion e d'avançament del projècte sus la Ronda europèa de gigants e totems !


Vendredi 25 novembre à 18h l’association des Amis du Poulain de Pézenas et la ville de Pézenas vous invitent à une réunion publique d’information, de présentation et d’avancement du projet sur la Ronde européenne des géants et totems !








Ne saber +

En savoir +







Eveniment  
Événement  




Escambis musicals en Mediterranèa - La Setmana Calabraise fa escala al CIRDÒC lo 1/12 tre 18h
Échanges musicaux en Méditerranée - La Setmana Calabraise fait escale au CIRDOC le 1/12 dès 18h





Del 29 de novembre al 4 de decembre, la Setmana Calabraise vos convida a un viatge a travèrs una seria de conferéncias, balètis, projeccions... entre Occitània e Calàbria, mas tanben Catalonha. Rendètz-vos al CIRDÒC lo 1èr de decembre per una de las sièis etapas d’aquela setmana de fèsta e d'escambis.


Du 29 novembre au 4 décembre, la Setmana Calabraise vous invite à un voyage à travers une série de conférences, balètis, projections... entre Occitanie et Calabre, mais aussi Catalogne. Rendez-vous au CIRDOC le 1er décembre pour l’une des six étapes de cette semaine de fête et d’échanges.








Ne saber +

En savoir + 







Internacionalizacion  
Internationalisation




L'EDD dins nòstras lengas - Lo CIRDÒC òbra a la mobilitat e a la cooperacion educativa europèa
L'EDD dans nos langues - Le CIRDOC œuvre à la mobilité et à la coopération éducative européenne





Inscrit dins lo programa Erasmus + (Union Europèa), lo "Percors TICE 'L'Educacion al Desvolopament Durable dins nòstras lengas'" es un projècte de cooperacion que mescla innovacion e escambis de bonas practicas dins lo domeni de l'educacion e de las lengas.

Assòcia a l'entorn del CIRDÒC 6 establiments d'ensenhament e de formacion eissits de quatre regions d'Euròpa, per bastir un percors d'ensenhament bi-plurilingüe a l'entorn de l'educacion al desvolopament durable e de las novèlas tecnologias.

Inscrit dans le programme Erasmus + (Union Européenne), le "Parcours TICE 'L'Éducation au Développement Durable dans nos langues'" est un projet de coopération mêlant innovation et échanges de bonnes pratiques dans le domaine de l'éducation et des langues.

Il associe, autour du CIRDOC, 6 établissements d'enseignement et de formation de quatre régions d'Europe, pour construire un parcours d'enseignement bi-plurilingue autour de l'éducation au développement durable et des nouvelles technologies.









Ne saber +
En savoir +







Patrimòni 
Patrimoine 




Lo CIRDÒC recep una donacion de Dominique Blanchard ligada a l’occitanisme de las annadas 80
Le CIRDOC reçoit une donation de Dominique Blanchard liée à l’occitanisme des années 80





Domenja Blanchard es una cercaira especialista de l’òbra de l’escriveire e lexicograf occitan Andrieu Lagarda. Dins l’encastre de sas recèrcas, a amassat de documentacion ligada a l’òbra d’aquel autor que ven de ne balhar la conservacion al CIRDÒC.


Dominique Blanchard est une chercheuse, spécialiste de l’œuvre de l’écrivain et lexicographe occitan André Lagarde. Dans le cadre de ses recherches, elle a rassemblé de la documentation liée à l’œuvre de cet auteur dont elle vient de confier la conservation au CIRDÒC.








Ne saber +

En savoir +















Nous contacter
Lo CIRDÒC
1 bis boulevard Du Guesclin - BP 180
34503 Béziers Cedex
Tél. : 04 67 11 85 10
Fax : 04 67 62 23 01
Sur la toile
www.locirdoc.fr
occitanica.eu
Restez connecté







Retour

PATRIMÒNI Le magazine des patrimoines présente : Chapelle de l'Auradou à Estaing, L’abîme de Bramabiau , Les plantes invasives , Occitan...dans le  nouveau numéro 65   (2/2 - 11/2016).

Bonjour,

Le nouveau numéro (65) de Patrimòni, le magazine des patrimoines de Novembre/Décembre est paru, le prochain sortira début Janvier 2017. (voir couverture)

Au sommaire vous trouverez des articles qui vous intéresseront particulièrement et vous donneront l'envie de vous abonner.

Côté "Histoire" : « La Chapelle de l'Auradou à Estaing », Jacques Martin nous amène à la découverte d'un lieu peu connu mais qui présente des sculptures étonnantes, « Édifice attachant tant par son histoire que par son contenu », elle est mentionnée depuis le XVIe siècle – « L’abîme de Bramabiau », Daniel André nous plonge dans les profondeurs de Bramabiau où coule le ruisseau du Bonheur venant du mont Aigoual, géologie, archéologie et paléontologie s'y côtoient - « Légende des Causses », Katia Fersing et Jacques Astor nous proposent une nouvelle interprétation d'une légende, avec cette fois « Les fées de Carbassas ».

Côté "Nature" : « Les plantes invasives », après la série sur les amphibiens, le CPIE du Rouergue et le Conservatoire Botanique National Pyrénéen vont nous apprendre à reconnaître, prévenir, maîtriser ces plantes invasives que nous introduisons.

Côté "Occitan" : « La Baia de Rore », Joan-Pèire Baquié présente une tradition millénaire du pays Niçard, avec elle nous allons sortir de l'habituel Languedocien.

Présentation de livres : " Atlas du Rouergue " – " Camarès " – " Portraits d’aujourd’hui, Retraches d’uèi " – " 142 jours dans un masuc de l'Aubrac " – " Les cahiers Max Rouquette n°10 "...

L’agenda du patrimoine et de la culture des mois de Novembre et Décembre, qui informe des conférences, expositions, animations... sur des thèmes patrimoniaux.

Patrimòni est disponible en kiosques Aveyronnais (6 €) ou par abonnement (France 35 € l’an et 6 numéros, voir doc).

Pour Noel, vous pouvez offrir un abonnement, une idée de cadeau originale ! (voir doc).

Dans le site : www.patrimoni.fr, vous trouverez les sommaires des numéros parus et d’autres informations.

Nous vous remercions pour votre attention,

Bien cordialement,

Bernard et Sylvie VERDIÉ-BOURLEAUD

 

Retour



 
Atelier(s)
Talhièr(s)
de la médiathèque
de la mediatèca


Talhièr(s) del CIRDÒC : Jogar, Cantar e Dançar
    Atelier(s) du CIRDÒC : Jouer, Chanter et Danser
   






Dimars 15/11 : Transmetre la lenga e la cultura per lo despèrt musical.
Mardi 15/11 : Transmettre la langue et la culture par l'éveil musical.






Lo CIRDÒC vos prepausa un talhièr sus la sensibilizacion dels enfants al patrimòni cultural immaterial regional e la transmission de las musicas e jòcs gestuals de tradicion orala a partir de l'utilizacion del Cançonièr Totemic Lengadocian.  

Lo Cançonièr Totemic Lengadocian, publicat en 3 volums per las edicions Trabucaire, fa part de las òbras de referéncia per la transmission dels rituals dançats e cantats de l’espaci lengadocian. Manual vertadièr per la descobèrta dels rituals culturals immemorials e del patrimòni immaterial regional, constituís tanben un otís fabulós d’animacion, de formacion, de transmission per d’activitats ligant practicas artisticas, descobèrta del patrimòni cultural immaterial e transmission de la lenga occitana.


Per qual ?

Ensenhaires, animators, intervenents en animacion peri-escolara o culturala, professionals e associacions actors de la promocion e de la transmission del patrimòni cultural immaterial regional.


Los intervenents :

Marie-José Fages-Lhubac e Jean-Michel Lhubac trabalhan dempuèi 30 ans dins un metòde d'etno-pedagogia sus las connexions existent entre las practicas infantilas dempuèi lo balançament de la breçairòla fins als rituals tradicionals dels vilatges, passant per los rites de passatge de l'adolescéncia. Co-autors amb Josiana Ubaud de la seria dels Cançonièrs Totemics Lengadocians animan regularament de talhièrs de despèrt musical.



Programa e infòs practicas 

Dimars 15/11/2016 
16h-18h : Talhièr practic. Utilizar los jòcs, musicas e danças tradicionalas dins l'encastre d'animacions e d'activitats de despèrt musical a destinacion dels mainatges. 
Talhièr gratuit - Sus inscripcion 

18h-20h : A l'ocasion de la parucion del tresen volum del Cançonièr Totemic Lengadocian, rencontre amb los autors, Jean-Michel e Marie-José Lhubac. 
 Dobèrt a totes - Entrada liura. 

Contacte e inscripcions : CIRDÒC - Mediatèca Occitana
Place du 14-Juillet - 34500 Béziers 04.67.11.85.10 - m.ficat@cirdoc.fr


Le CIRDÒC vous propose un atelier centré sur la sensibilisation des enfants au patrimoine culturel immatériel régional et la transmission des musiques et jeux gestuels de tradition orale à partir de l’utilisation du Chansonnier Totémique Languedocien.

Le Chansonnier Totémique Languedocien, paru en 3 volumes aux éditions Trabucaire fait partie des ouvrages de référence pour la transmission des rituels dansés et chantés de l'espace languedocien. Véritable manuel de découverte des rituels culturels immémoriaux et du patrimoine immatériel régional, il constitue aussi un fabuleux outil d’animation, de formation, de transmission pour des activités alliant pratiques artistiques, découverte du patrimoine culturel immatériel et transmission de la langue occitane.


Pour qui ?

Enseignants, animateurs, intervenants en animation périscolaire ou culturelle, professionnels et associations acteurs de la promotion et de la transmission du patrimoine culturel immatériel régional.


Les intervenants :

Marie-José Fages-Lhubac et Jean-Michel Lhubac travaillent depuis 30 ans dans une démarche d’ethno-pédagogie sur les connexions existant entre les pratiques enfantines du balancement de la berceuse aux rituels traditionnels de villages, en passant par les rites de passage à l’adolescence. Co-auteurs avec Josiane Ubaud des Chansonniers Totémiques Languedociens ils animent régulièrement des ateliers d’éveil musical.



Programme et infos pratiques

Mardi 15/11/2016 
16h-18h : Atelier pratique. Utiliser les jeux, musiques et danses traditionnels dans le cadre d’animations et d’activités d’éveil musical à destination des enfants. 
Atelier Gratuit - Sur inscription 

18h-20h : À l’occasion de la sortie du troisième volume du Chansonnier Totémique Languedocien, rencontre avec les auteurs Jean-Michel et Marie-José Lhubac. 
Tous publics - Entrée libre. 

Contacts et inscriptions : CIRDÒC - Mediatèca Occitana 
Place du 14-Juillet - 34500 Béziers 04.67.11.85.10 - m.ficat@cirdoc.fr


Ne saber + 


En savoir +

















Nous contacter
Lo CIRDÒC
1 bis boulevard Du Guesclin - BP 180
34503 Béziers Cedex
Tél. : 04 67 11 85 10
Fax : 04 67 62 23 01
Sur la toile
www.locirdoc.fr
occitanica.eu
Restez connecté






Si vous n'arrivez pas à visualiser correctement la newsletter, cliquez ici.

Retour



Lo CIRDÒC- Fabrica de cultura
Mesadièr N°12
Octòbre de 2016

Octobre 2016







Occitània en dialòg
Occitanie en dialogue 



Fira Mediterrània de Manresa, Fira de Teatre infantil dels Illas Balearas, Collòqui de la Flarep... l'actualitat del mes d'octòbre es l'escasença pel CIRDÒC de perseguir los escambis entre las culturas e los sectors d'activitat menats al long de l'an, e sus los quals lo Forum de julh portèt lo fuòc dels projectors. Lo portal cultural Occitanica.eu vos convida a descobrir una primièra seria de captacions, sonòrs e audiovisualas, dels rencontres e talhièrs de julh, que seràn progressivament rejonchas per de ressorsas novèlas.

Al long del mes d'octòbre, vos retrobarem per perseguir aquelas reflexions, dins lo quadre d'una seria d'eveniments prepausats a la Mediatèca occitana, mas tanben defòra, a la seguida del convit d’institucions e d’actors locals, nombroses a portar nauta la votz d'una cultura occitana viva e dobèrta sul monde.



Fira Mediterrània de Manresa, Fira del Teatre Infantil des Îles Baléares, Colloque de la Flarep... l'actualité du mois d'octobre est l'occasion pour le CIRDÒC de poursuivre les échanges entre les cultures et les secteurs d'activité menés tout au long de l'année, et sur lesquels le Forum de juillet avait braqués ses projecteurs. Le portail culturel Occitanica.eu vous invite à découvrir une première série de captations, sonores et audiovisuelles, des rencontres et ateliers de juillet, qui seront progressivement rejointes par de nouvelles ressources.

Tout au long du mois d'octobre, nous vous retrouverons pour prolonger ces réflexions dans le cadre d'une série d'événements proposés à la Mediatèca occitana mais également hors-les-murs, suite à l'invitation d’ institutions et acteurs locaux, nombreux à porter haut la voix d'une culture occitane vivante et ouverte sur le monde.

Ne saber +
- Conferéncia de Cl.Alranq 
- Episòdi de Lenga d'Òc / Lengo d'O
      En savoir +
- Conférence de Cl.Alranq 
- Épisode de Lenga d'Òc / Lenga d'O



Internacionalizacion
Internationalisation




« L'EDD dans nos langues » - projècte Erasmus + percors TICE
« L'EDD dans nos langues » - projet Erasmus + parcours TICE





Inscrit dins lo programa Erasmus + (Union Europèa), lo "Percors TICE 'L'EDD dins nòstras lengas'" es un projècte de cooperacion que mescla innovacion e escambis de bonas practicas dins lo domeni de l'educacion e de las lengas. Assòcia a l'entorn del CIRDOC 6 establiments d'ensenhament e de formacion eissits de quatre regions d'Euròpa, per bastir un percors d'ensenhament bi-plurilingüe a l'entorn de l'educacion al desvolopament durable e de las novèlas tecnologias.


Inscrit dans le programme Erasmus + (Union Européenne), le "Parcours TICE 'L'EDD dans nos langues'" est un projet de coopération mêlant innovation et échanges de bonnes pratiques dans le domaine de l'éducation et des langues. Il associe autour du CIRDOC, 6 établissements d'enseignement et de formation de quatre régions d'Europe, pour construire un parcours d'enseignement bi-plurilingue autour de l'éducation au développement durable et des nouvelles technologies.








Ne saber +
En savoir +







Escambis  culturals
Échanges culturels




Entre Euròpa e Mediterranèa, las culturas popularas a l'onor
Entre Europe et Méditerranée, les cultures populaires à l'honneur 





Del 13 al 16 d'octòbre, la Fira de Teatre infantil dels Illas Balearas, partenari en 2015-2016 del Forum Patrimòni e creacion convida lo monde a l'entorn del espectacle viu e dels arts de carrièra pel public jove. Fa seguida a la Fira Mediterrània, pendent la quala, culturas popularas e musicas del monde animèron lo còr de vila. Lo CIRDÒC èra present dins lo quadre d'aquela 19na edicion per presentar al public la Fabrica, actualitat de la creacion e dels mediàs occitans.


Du 13 au 16 octobre, la Fira de Teatre infantil des îles Baléares, partenaire en 2015-2016 du Forum Patrimoine et création, convie le monde autour du spectacle vivant et des arts de la rue pour le public jeunesse. Elle fait suite à la Fira Mediterrània, durant laquelle cultures populaires et musiques du monde ont animé le coeur de ville. Le CIRDÒC était présent dans le cadre de cette 19e édition pour présenter au public la Fabrica, actualité de la création et des médias occitans.








Ne saber +
Programa de la FIET Descobrir la Fira Mediterrània 


En savoir +
Programme de la FIET
Découvrir la Fira Mediterrània








Conferéncias
Conférences




« Los Comtes de Tolosa (Sègles XI-XIII)» - Collòqui HCL34
« Les Comtes de Toulouse (XIe-XIIIe siècles)» - Colloque HCL34





La 9e Rencontra Internacionala del Patrimòni Istoric, organizada per l'associacion Histoire et Culture en Languedoc s'interèssa aquesta annada als Comtes de Tolosa. L'escasença de tornar sus l'istòria del Lengadòc Bèl a l'ora de la naissença de la nòva bèla region Occitània. Rendètz-vos lo 14/10 al CIRDÒC per una jornada consacrada a l'edat d'aur dels Comtes de Tolosa, amb la conferéncia cantada Retrobar lo Trobar de Gerard Zuchetto e Felip Hammel.


La 9e rencontre internationale du Patrimoine Historique, organisée par l’association Histoire et Culture en Languedoc se penche cette année sur les Comtes de Toulouse. L’occasion de revenir sur l’histoire du Grand Languedoc à l’heure de la naissance de la nouvelle grande région Occitanie. Rendez-vous le 14/10 au CIRDÒC pour une journée consacrée à l’âge d’or des Comtes de Toulouse avec la conférence chantée Retrobar lo Trobar de Gérard Zuchetto et Felip Hammel.








Ne saber +

En savoir +







Collòqui
Colloque




«Identitat e alteritat» - 30en collòqui de la Flarep
«Identité et altérité» - 30ème colloque de la Flarep





Del 22 al 24/10, lo collòqui de la Flarep (Federacion per l'ensenhament de las lengas regionalas dins l'ensenhament public) dobrís lo dialòg sus "Identitat e alteritat". Una question d'actualitat que serà debatuda jols angles complementaris del questionament filosofic, de las praticas d'ensenhament e d'una programacion culturala e artistica plaçada jol signe de l'interculturalitat : Duo Lopez/Chemirani, Chronos, Coriandre, e visitas lo 24/10 del CIRDÒC puèi de la cosmopolita ciutat setòria.


Du 22 au 24/10, le colloque de la Flarep (Fédération pour l'enseignement des langues régionales dans l'enseignement public) ouvre le dialogue sur "Identité et altérité". Une question d'actualité étudiée sous les angles complémentaires du questionnement philosophique, des pratiques d'enseignement et d'une programmation culturelle et artistique placée sous le signe de l'interculturalité : Duo Lopez/Chemirani, Chronos, Coriandre, et visites le 24/10 du CIRDÒC puis de la cosmopolite cité sétoise.








Ne saber +

En savoir + 







Patrimòni viu
Patrimoine vivant




« Cultura viva » - estrena de la mòstra lo 21/10 
« Cultura viva » - vernissage de l'exposition le 21/10  





Aprèp la conferéncia "Fêtes de l'Ours et mascarades : des Pyrénées à la Sibérie" de Dominique Pauvert (17h30), assistissètz a l'estrena de l'exposicion Cultura Viva, lo 21 d'octòbre de 2016 a 19h al Centre de Plena Natura Sud Canigó d'Arles sur Tech. Una mòstra trilingüa per descobrir qualques unes dels elements del patrimòni cultural regional.


Après la conférence "Fêtes de l'Ours et mascarades : des Pyrénées à la Sibérie" de Dominique Pauvert (17h30), assistez au vernissage de l'exposition Cultura Viva, le 21 octobre 2016 à 19h au Centre de Pleine Nature Sud Canigó d'Arles sur Tech. Une exposition trilingue, pour découvrir quelques-uns des éléments du patrimoine culturel régional.








Ne saber + Per conéisser totas las datas e luòcs d'exposicion

En savoir + Pour connaître toutes les dates et lieux d'exposition







Partenariat
Partenariat


Exposicion « Vinyle attack » - musica en imatges. Del 09/11/16 al 15/01/17
Exposition « Vinyle attack » - musique en images. Du 09/11/16 au 15/01/17





Del 9/11/16 al 15/01/17, descobrissètz la mòstra "Vinyle attack", a la Mediatèca d'aglomeracion Besièrs-Mediterranèa. Una mòstra originala, entre fòtos, vinils ancians e autres viradisques, dins la quala la novèla cançon occitana es plan presenta, portada per qualques tresaurs de las colleccions patrimonialas del CIRDÒC, e las presas de vista de sas còlas que se son prestadas al jòc del «Sleeveface».

Du 9/11/16 au 15/01/17, découvrez l'exposition "Vinyle attack" à la Médiathèque d'agglomération Béziers-Méditerranée. Une exposition originale, entre photos, vieux vinyles et autres mange-disque dans laquelle la nouvelle chanson occitane sera bien présente, portée par quelques trésors des collections patrimoniales du CIRDÒC, et les prises de vue de ses équipes qui se sont prêtées au jeu du «Sleeveface».








Ne saber + 
En savoir +







Sosten
Soustien




Sostenètz la Ronda dels Totems e Federacion dels Totems d'Occitània
Soutenez la Ronde des Totems et Fédération des Totems d'Occitanie 





Aqueles dos eveniments vos an de besonh ! Los « Amis du Poulain » de Pesenàs lança un finançament participatiu per Ulule per tal de poder realizar lor projècte ! Per descubrir « La Ronde des Totems » e participar es aquí. Per mai d’informacions, trantalhetz pas a los contactar sus la pagina Facebook seguenta.


Ces deux événements ont besoin de vous ! Les « Amis du Poulain » de Pézenas lance un financement participatif via Ulule afin de pouvoir réaliser leur projet. Pour découvrir « La Ronde des Totems » et participer, c’est ici ! Pour plus d’informations, n'hésitez pas à les contacter via la page Facebook suivante.








Ne saber +

En savoir +







Question-responsa  
Question-réponse 




Es que coneissètz « Las Fialairas » ? Vos contam l'istòria d'aquela cançon
Connaissez-vous « Las Fialairas » ? Nous vous contons l'histoire de cette chanson 





Cant de trabalh eissit del repertòri tradicional occitan, Las Fialairas a una portada simbolica fòrta, datant de la mitologia grèga. Un usatgièr d'Occitanica nos a recentament questionat sus aquel cant, descobrissètz nòstra responsa !

Chant de travail issu du répertoire traditionnel occitan, Las Fialairas a une portée symbolique très forte, nous faisant remonter à la mythologie grecque. Un usager d’Occitanica nous a récemment interrogé sur ce chant, découvrez notre réponse !







Ne saber +
En savoir +







Coneissença
Connaissance




Vidas.occitanica.eu : Auguste Delfau a l'ono
Vidas.occitanica.eu : Auguste Delfau à l’honneur





August Delfau es un òme de letra que joguèt un ròtle important dins l’organizacion de l’IEO al sortir de la Segonda Guèrra mondiala. Sa ficha recentament publicada sus Vidas, diccionari biografic dels actors de la renaissença occitana (s. XIX-XXI) vos convida a descobrir sa vida e son òbra.


Auguste Delfau est un homme de lettre et militant audois ayant joué un rôle important dans l’organisation de l’IEO à la suite de la Seconde Guerre mondiale. Sa fiche  récemment publiée sur Vidas, dictionnaire biographique de la renaissance occitane (XIXe-XXIe siècles) vous invite à découvrir sa vie et son œuvre.








Ne saber +
En savoir +















Nous contacter
Lo CIRDÒC
1 bis boulevard Du Guesclin - BP 180
34503 Béziers Cedex
Tél. : 04 67 11 85 10
Fax : 04 67 62 23 01
Sur la toile
www.locirdoc.fr
occitanica.eu
Restez connecté
 

Retour



 
TOULOUSE - VENDREDI 14 OCTOBRE
RODEZ - VENDREDI 4 NOVEMBRE
 
CONCERTS SORTIE D'ALBUM
 
 TOULOUSE, VENDREDI 14 OCTOBRE, 20H30
CENTRE CULTUREL ALBAN MINVILLE
1 place Martin Luther King - Métro Bellefontaine
dans le cadre du
Festival Occitània
1ère partie avec Feda Negra Eta Taldea
Tarif : 6/8 €
+ d'infos

RODEZ, VENDREDI 4 NOVEMBRE, 20H30
LE CLUB
37 avenue Tarayre
Soirée "Carte blanche" à Luc Aussibal
1ère partie avec
L'Escampe
Tarif : 8 €
+ d'infos
 
 
 
Luc Aussibal e mai
COMMANDEZ L'ALBUM
 
Disponible depuis mars 2016 sur les principales plateformes de streaming musical, le troisième album de Luc Aussibal a été unanimement salué par son public et par les professionnels comme un album majeur de la scène rock occitane. 
Le cd physique sera disponible à partir du 14 octobre.
Bon de souscription (jusqu'au 14 octobre)
 
 
____________________________________________________________
 
 
____________________________________________________________
 
 

CONTACT SCENE : 
org&com
11 rue Malcousinat
31000 Toulouse
-----
05 61 47 43 95

www.orgetcom.net/artistes
-----
Francis Blot, francisblot@orgetcom.net
Clément Bastide, clementbastide@orgetcom.net 
Facebook
Youtube
 
 
Ce projet est soutenu par :
 
 
["org&com"]
 
 
Voir la version en ligne

Retour


Lou majourau J.M. Courbet nos adreissa
 lou resumit en francés de la Revisto N° 296
 le résumé en français de la revue N° 296
voir doc


En mai dis enfourmacioun sus la vido felibrenco e la culturo nostro, ié troubarés un article de trìo, forço bèn doucumenta, sus la Revisto "lou Felibrige" que fèsto vuei si cènt an de parucioun.

En plus des informations sur la vie félibréenne et notre culture, vous y trouverez un très remarquable article, très bien documenté, sur la Revue "lou Felibrige" qui aujourd'hui fête les cent ans de sa parution.

Bono leituro, emé nòsti couràli saludacioun
Bonne lecture, avec nos cordiales salutations

Majourau J-Marc Courbet

FELIBRIGE - Majourau Jan-Marc Courbet - "la Respelido" - camin de la rèino - 84500 Bollène - Tel : 04 90 30 41 39 - http://www.felibrige.org

Retour


Lo CIRDÒC- Fabrica de cultura
Les communiqués
Los comunicats
de la médiathèque
de la mediatèca


Concors
Concours




Descobrissètz lo Prèmi Literari Calandreta 2016-2017
Découvrez le Prèmi Literari Calandreta 2016-2017





La Calandreta Dagtenca lança la 3èma edicion del Prèmi Literari Calandreta, amb lo sosten de Lectura e Òc e del CIRDÒC. Lo Prèmi es dobèrt a l'ensemble dels establiments, que sián o pas afiliats a la ret Calandreta.

Cada classa legirà una seleccion de 4 libres occitans, especifica per cada cicle, que lo detalh es a descobrir aquesta annada sus la FaBrica. Al long del projècte, los enfants poiràn partejar sus aquel site lors avises e impressions sus lors lecturas dins la partida comentaris.

La seleccion legida, los escolans procediràn al vòte de lor obratge favorit. Poiràn tanben trabalhar a la realizacion d'una creacion originala inspirada de lors lecturas. Los resultats seràn divulgats lo 5 de mai de 2017 a Agde, pendent la Passejada literària.

Las inscripcions seràn dobèrtas fins al 28 de setembre. Las condicions de participacion, las seleccions e las modalitats practicas son de descobrir sus la pagina dedicada de la FaBrica.



La Calandreta Dagtenca lance la 3ème édition du Prèmi Literari Calandreta, avec le soutien de Lectura e Òc et du CIRDÒC. Le prix est ouvert à l'ensemble des établissements, qu'ils soient affiliés ou non au réseau Calandreta. 

Chaque classe lira une sélection de quatre livres occitans, spécifique pour chaque cycle, dont le détail est à découvrir cette année sur la FaBrica. Tout au long du projet, les enfants pourront partager sur ce site leurs avis et impressions sur leurs lectures dans la rubrique commentaires. 

La sélection lue, les élèves procéderont au vote de leur ouvrage favori. Ils pourront aussi travailler à la réalisation d'une création originale inspirée de leurs lectures. Les résultats seront divulgués le 5 mai 2017 à Agde, lors de la Passejada literària

Les inscriptions seront ouvertes jusqu'au 28 septembre. Les conditions de participation, les sélections et les modalités pratiques sont à découvrir sur la page dédiée de la FaBrica. 



Ne saber + 


En savoir +

















Nous contacter
Lo CIRDÒC
1 bis boulevard Du Guesclin - BP 180
34503 Béziers Cedex
Tél. : 04 67 11 85 10
Fax : 04 67 62 23 01
Sur la toile
www.locirdoc.fr
occitanica.eu
Restez connecté






Si vous n'arrivez pas à visualiser correctement la newsletter, cliquez ici.

Retour


Lo CIRDÒC- Fabrica de cultura
Les communiqués 
Los comunicats
de la médiathèque
de la mediatèca


Eveniment
Événement 




Assemblada generala fondatritz de la novèla seccion regionala de l'IEO - lo 29/08 al CIRDÒC
Assemblée générale fondatrice de la nouvelle section régionale de l'IEO - le 29/08 au CIRDÒC





Lo 29 d'agost, lo CIRDÒC aculhirà l'Assemblada generala del novèl Institut d'Estudis Occitans (IEO) regional. Per tal de respondre pel melhor a las oportunitats e desfises novèls lançats per la granda region (13 despartaments, 3 dialèctes representats), las seccions de l'IEO Lengadòc e Miègjorn-Pirenèus s'acamparàn diluns que ven al CIRDÒC per donar naissença a una seccion regionala novèla. En aquela escasença, los participants, elegits e professionals, poiràn descobrir las colleccions e servicis de la Mediatèca interregionala occitana.

Cada annada, la cooperacion ligada entre lo CIRDÒC e las seccions regionalas e departamentalas de l'IEO, permet la mesa en òbra de projèctes nombroses dins lo domeni de la promocion e de la difusion de la cultura occitana sul territòri : edicion, mèdias, manifestacions scientificas e culturalas, innovacion numerica, projèctes de territòri, etc...



Le 29 août, le CIRDÒC accueillera l'Assemblée générale du nouvel Institut d'Estudis Occitans (IEO) régional. Afin de répondre au mieux aux opportunités et défis nouveaux lancés par la grande région (13 départements, 3 dialectes représentés), les sections de l'IEO Languedoc et Midi-Pyrénées se réuniront lundi prochain au CIRDÒC pour donner naissance à une section régionale nouvelle. À cette occasion, les participants, élus et professionnels, pourront découvrir les collections et services de la Mediatèca interregionala occitana.

Chaque année, la coopération nouée entre le CIRDÒC et les sections régionales et départementales de l'IEO, permet la poursuite de nombreux projets dans le domaine de la promotion et de la diffusion de la culture occitane sur le territoire : édition, médias, manifestations scientifiques et culturelles, innovation numérique, projets de territoire, etc....



Ne saber + sus : 
- l'IEO Lengadòc 
l'IEO Miègjorn-Pirenèus 


En savoir + sur :
- l'IEO Languedoc
- l'IEO Midi-Pyrénées  
















Nous contacter
Lo CIRDÒC
1 bis boulevard Du Guesclin - BP 180
34503 Béziers Cedex
Tél. : 04 67 11 85 10
Fax : 04 67 62 23 01
Sur la toile
www.locirdoc.fr
occitanica.eu
Restez connecté






Si vous n'arrivez pas à visualiser correctement la newsletter, cliquez ici.

Retour


Lo CIRDÒC- Fabrica de cultura
Les coups de cœur
Los còps de còr
de la médiathèque
de la mediatèca


Festenal
Festival




FEST'N'ÒC : festenal occitan los pès dins l'aiga - los 20 e 21/08 a Narbona Plaja
FEST'N'ÒC : festival occitan les pieds dans l'eau - les 20 et 21/08 à Narbonne-Plage





Los 20 e 21 d'agost, Narbona Plaja convida los vacancièrs e amoroses de cultura occitana a doas jornadas de fèsta. Al programa pendent dos jorns : caminada, cinemà, balètis... e concèrt lo dissabte de ser amb la Mal Coiffée seguida del espectacle Lumina del grope Òc.



Les 20 et 21 août, Narbonne-Plage convie les estivants et amoureux de culture occitane à deux journées de fête. Au programme durant deux jours : randonnée, cinéma, balètis... et concert le samedi soir avec la Mal Coiffée suivie du spectacle Lumina du groupe Òc.



Tot lo detalh del programa sus la Fabrica


Tout le détail du programme sur la Fabrica



















Nous contacter
Lo CIRDÒC
1 bis boulevard Du Guesclin - BP 180
34503 Béziers Cedex
Tél. : 04 67 11 85 10
Fax : 04 67 62 23 01
Sur la toile
www.locirdoc.fr
occitanica.eu
Restez connecté






Si vous n'arrivez pas à visualiser correctement la newsletter, cliquez ici.




Retour


 

 
Lo CIRDÒC- Fabrica de cultura
Les coups de cœur
Los còps de còr
de la médiathèque
de la mediatèca

 

 
Seleccion
Sélection
 

 

 

 

 
La seleccion dels bibliotecaris per vòstras tantossadas d'agost
La sélection des bibliothécaires pour vos après-midis d'août

 

 

 

 

 

Se l'estiu es ara plan començat, de longas jornadas de destenda a l'ombra d'un arbre o d'un parasolelh s'anóncian encara. Per ocupar vòstras tantossadas d'agost, los bibliotecaris del CIRDÒC vos propausan una seleccion de romans, bendas dessenhadas, libres joinessa... de metre dins vòstras sacas de plaja o de randonadas. E al long de l'annada, las darrièras sortidas culturalas occitanas son de descobrir dins la Fabrica, mercés a la Basa (www.fabrica.occitanica.eu/parucions).


 


 
Si l'été est à présent bien entamé, de longues journées de détente à l'ombre d'un arbre ou d'un parasol s'annoncent encore. Pour occuper vos après-midi d'août, les bibliothécaires du CIRDÒC vous proposent une sélection de romans, de bandes dessinées, livres jeunesse... à glisser dans vos sacs de plage ou de randonnée. Et tout au long de l'année, les dernières sorties culturelles occitanes sont à découvrir dans la Fabrica, grâce à la Basa (www.fabrica.occitanica.eu/fr/parucions).
 

 

Nòstra seleccion 

- L'Iscla del Tresaur, de R. L. Stevenson traduch per Pèire Beziat (IEO Edicions)

- Sevdije, de Joan Ganhaire (IEO Edicions)

- Lei Boumians, de Valère Bernard (Éditions des régionalismes)

- A cada jorn, son mièg lum. L'ordinari del monde II, d'Ives Roqueta (ed. Letras d'òc)

- Imbèrt de Salas, aparaire de Montsegur, de Bernard Mahoux traduccion de J. Blanc e J. Raffanel (ed. Vent Terral)

- Manipòlis, de Joan-Luc Landi (ed. Reclams)

- De mèu e de juscla / De miel et d'euphorne, de Danielle Julien (ed. L'Aucèu libre)

- Qui a pilhat las lordèras ? D'Alban Luan e Grégoire Mabire (ed. Per Noste)


 

Notre sélection : 

- L'Iscla del Tresaur, de R. L. Stevenson traduit par Pèire Beziat (IEO Edicions)

- Sevdije, de Joan Ganhaire (IEO Edicions)

- Lei Boumians, de Valère Bernard (Éditions des régionalismes)

- A cada jorn, son mièg lum. L'ordinari del monde II, d'Yves Rouquette (éd. Letras d'òc)

- Imbèrt de Salas, aparaire de Montsegur, de Bernard Mahoux traduction de J. Blanc et J. Raffanel (éd. Vent Terral)

- Manipòlis, de Joan-Luc Landi (éd. Reclams)

- De mèu e de juscla / De miel et d'euphorne, de Danielle Julien (éd. L'Aucèu libre)

- Qui a pilhat las lordèras ? D'Alban Luan et Grégoire Mabire (éd. Per Noste)


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Nous contacter
Lo CIRDÒC
1 bis boulevard Du Guesclin - BP 180
34503 Béziers Cedex
Tél. : 04 67 11 85 10
Fax : 04 67 62 23 01
Sur la toile
www.locirdoc.fr
occitanica.eu
Restez connecté
 

 

 

 

 

 

 
Si vous n'arrivez pas à visualiser correctement la newsletter, cliquez ici.
 

Retour


Cars ami, Chers amis,

- Es emé plasé que vous adreissan, eici en doucumen estaca : lou resumit en francés de la Revisto N° 295
- C�est avec plaisir que nous vous adressons ici, : le résumé en français de la revue N° 295


Ié troubarés d'enfourmacioun sus la Sto-Estello de Niço, Coungrès-festenau dóu Felibrige, soun comte-rendu detaia se trobo sus lou site dóu Felibrige : http://www.felibrige.org.

Vous y trouverez des informations surLa Santo-Estello de Nice, Congrès-festival du Félibrige, son compte -rendu détaillé se trouve sur le site du Félibrige : http://www.felibrige.org.


Bono leituro, emé nòsti couràli saludacioun
Bonne lecture, avec nos cordiales salutations

Majourau J-Marc Courbet

FELIBRIGE - Majourau Jan-Marc Courbet - "la Respelido" - camin de la rèino - 84500 Bollène - Tel : 04 90 30 41 39 - http://www.felibrige.org

Retour


 
BEZIERS
 

 
Lo CIRDÒC- Fabrica de cultura
Les rendez-vous
Los rendètz-vos
de la médiathèque
de la mediatèca

 

 
Fèria
Féria
 

 

 

 

 
Celebratz 20 ans de Vilatge occitan ! - del 11 al 15 d'agost
Célébrez 20 ans de Vilatge occitan ! - du 11 au 15 août

 

 

 

 

 

Del 11 al 15 d'agost dins lo quadre de la Fèria de Besièrs, lo Vilatge occitan organizat pel Camèl de Fuòc e las Calandretas besierencas, ofrís als festejaires un espaci dedicat a la descobèrta de la cultura occitana per la musica, la dança, los espectacles... Pendent las festivitats, venètz tanben descobrir una mòstra retrospectiva que propausarà una immersion dins 20 ans de concèrts e de rencontres. Una seleccion d'afichas istoricas vos convidaràn a descobrir sus www.occitanica.eu, una galariá virtuala dels temps fòrts del Vilatge.


 


 
Du 11 au 15 août dans le cadre de la Féria de Béziers, le Vilatge occitan organisé par le Camèl de Fuòc et les Calandretas besierencas, offre aux festejaires un espace dédié à la découverte de la culture occitane par la musique, la danse, les spectacles... Durant les festivités, venez également découvrir une exposition rétrospective proposant une plongée dans 20 ans de concerts et de rencontres. Une sélection d'affiches historiques vous inviteront via un flash-code à découvrir sur www.occitanica.eu, une galerie virtuelle des temps forts du Vilatge.


 


 

 

Ne saber +
Tot lo programa del Vilatge occitan sus la Fabrica 

E rendètz-vos lo 11/08 sus Occitanica per descobrir la mòstra virtuala. 


 

En savoir + : 
Tout le programme du Vilatge occitan sur la Fabrica 

Et rendez-vous le 11/08 sur Occitanica pour découvrir l'exposition virtuelle. 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Nous contacter
Lo CIRDÒC
1 bis boulevard Du Guesclin - BP 180
34503 Béziers Cedex
Tél. : 04 67 11 85 10
Fax : 04 67 62 23 01
Sur la toile
www.locirdoc.fr
occitanica.eu
Restez connecté
 

 

 

 

 

 

 
Si vous n'arrivez pas à visualiser correctement la newsletter, cliquez ici.

 

Retour


 

Nous avons le plaisir de vous présenter notre nouveau site internet, plus orienté spectacles et vidéo.
We invite you to surf on the new Groupe OC internet website.

 


Lien pour visualiser le nouveau site >>>


PROCHAINS SPECTACLES 
DU GROUPE OC

Vendredi 29 juillet > Taussac (12) Château
Spectacle OC Cathares la Croisade Episode I | 06 84 83 99 02
Samedi 30 juillet > Castelnau de Lévis (81) Château
Spectacle OC Cathares la Croisade Episode I | 05 63 60 85 97
Du 8 au 15 août > Cité de Carcassonne (11) Théâtre Jean-Deschamps
Spectacle OC LUMINA | 04 68 115 915
Mercredi 17 août > Lastours (11) Face Accueil Châteaux
Spectacle OC Les Vignerons | 04 68 77 56 02
Samedi 20 août > Narbonne-Plage (11) Terrasses de la Mer
Spectacle OC LUMINA | 04 68 49 84 86
Dimanche 21 août > Sète (34) Fêtes de Saint-Louis | Quai Licciardi
Spectacle OC Le Rêve de Riquet - 350 ans du Port de Sète | 04 99 04 73 52
Tous les spectacles sont à 21h30
Tous les mercredis de juillet/août, retrouvez les spectacles son et lumière de Christian Salès :
le Peigne d'Or à Lastours (11), La légende de l'étang à Capestang (34) et la Canso au château de Taussac (12).

A lèu e bon estiu, le Groupe OC


Groupe OC - 11120 Argeliers 04 68 46 21 29 www.groupe-oc.com

Retour

RODEZ


Lo CIRDÒC- Fabrica de cultura
Les rendez-vous
Los rendètz-vos
de la médiathèque
de la mediatèca


Estivada
Estivada




Lo CIRDÒC vos espèra a Rodés per sos Rendètz-vos literaris - del 21 al 23/07 
Le CIRDÒC vous attend à Rodez pour ses Rendez-vous littéraires - du 21 au 23/07





Coma cada annada a aquel periòde, lo CIRDÒC, partenari de l'Estivada, vos espèra a Rodés per tres jorns de festivitats a l'entorn de la lenga e de la cultura occitanas. Del 21 al 23 de julh, la Mediatèca occitana vos propausa sa programacion literària per anar al rencontre dels autors e editors contemporanèus. E rendètz-vos cada jorn sul nòstre estand per nos encontrar e escambiar.


Comme chaque année à cette période, le CIRDÒC, partenaire de l'Estivada, vous attend à Rodez pour trois jours de festivités autour de la langue et de la culture occitanes. Du 21 au 23 juillet, la Mediatèca occitana vous propose sa programmation littéraire pour aller à la rencontre des auteurs et éditeurs contemporains. Et rendez-vous chaque jour sur notre stand pour nous rencontrer et échanger.








Lo programa / Le programme
Présentation complète des animations à retrouver sur la Fabrica : Aquí



Lo dijòus 21/07 



16:30 - MJC de Rodés - « Balat, la balle qui danse » - Companhiá Le Souffle

Balat, la balle qui danse : cine-concèrt de creacion, liurament inspirat de l’òbra poetica de Jean-Yves Royer cantat per Renat Sette e acompanhat al piano per Olivier Maurel.

Balat, la balle qui danse : ciné-concert librement inspiré de l'œuvre poétique de Jean-Yves Royer, interprété par Renat Sette accompagné au piano par Olivier Maurel.








Lo divendres 22/07



A partir de 10h - Aperitius literaris - Capitèl dels editors

- 10h : La pròsa occitana. Avec Matthieu POITAVIN, Jaumes PRIVAT, Jaumes LANDIER, et les éditions L’Aucèu Libre 
- 11 h 30 : Cantar e dançar per transmetre avec Marie-José et Jean-Michel LHUBAC, autour du volume 3 de leur Cançonièr totemic lengadocian (Ed. Trabucaïre, co-écrit avec Josiane Ubaud, ill. Pierre François).

A 16h30 - Animacion literària - Archius departamentals : Omenatge a l'Ives Roqueta 








Lo dissabte 23/07



A partir de 10h - Aperitius literaris - Capitèl dels editors 

- 10h : Actualitat de l'edicion occitana avec Miquèla STENTA, Jòrdi BLANC (Vent Terral) et Thierry OFFRE (Jorn).

- 11h30 : A la descobèrta de la cosina occitana avec Jòrdi BLANC (Vent Terral), Jòan BLANC (Vent Terral) et Clàudia LABANDES (Per Noste).

A 16:30 - Animacion literària - Archius departamentals : Marcela Delpastre, cara femenina contemporanèa avec Thérèse CANET, Monique BURG et Jan DAU MELHAU.









 

Retour



Lo CIRDÒC- Fabrica de cultura Lo CIRDÒC- Fabrica de cultura
Les communiqués 
Los comunicats
de la médiathèque
de la mediatèca


Lo CIRDÒC- Fabrica de cultura Memòria
Mémoire




Disparicion de Robert Joudoux (1939-2016)
Disparition de Robert Joudoux (1939-2016)





Lo majoral Robert Joudoux nos a quitat lo 21 de junh passat a l’atge de 77 ans, aprèp una vida consacrada a la coneissença e a la valorizacion al prèp del grand public de las riquesas patrimonialas e culturalas de son Lemosin natal. Robert Joudoux èra un representant important d’aquela generacion d’actors qu’an obrat a la reconeissença del domeni occitan e a son restabliment coma una compausanta importanta de las culturas francesa e europenca. En 1961, restaurèt la granda revista Lemouzi, creada en 1893 e interrompuda dins las annadas 1930, que n’es estat lo cap redactor fins a sa disparicion.

Lo CIRDÒC saluda la memòria d’un grand cercaire, que sas òbras e publicacions nombrosas son estadas una contribucion inestimabla per l’avançada dels sabers istorics, linguistics e culturals occitans, e que constituisson uèi un eiretatge de primièr plan. Adreiçam a sos pròches e a sos amics nòstras condolenças mai sincèras.



Le majoral Robert Joudoux s’est éteint le 21 juin dernier à l’âge de 77 ans, au terme d’une vie consacrée à la connaissance et à la valorisation auprès du grand public, des richesses patrimoniales et culturelles de son Limousin natal. Robert Joudoux incarne cette génération d’acteurs qui ont œuvré à la reconnaissance et au rétablissement du domaine occitan en tant que composante importante des cultures française et européenne. En 1961, il restaura la grande revue Lemouzi, créée en 1893 et interrompue dans les années 1930, dont il a été le rédacteur en chef jusqu’à ses derniers jours.

Le CIRDÒC salue la mémoire d’un grand chercheur, dont les travaux et nombreuses publications furent une contribution inestimable pour l’avancée des savoirs historiques, linguistiques et culturels occitans, et constituent aujourd’hui un héritage de premier plan. Nous adressons à ses proches et à ses amis nos plus sincères condoléances.



Ne saber + sus Robert Joudoux 


En savoir + sur Robert Joudoux 
















Nous contacter
Lo CIRDÒC
1 bis boulevard Du Guesclin - BP 180
34503 Béziers Cedex
Tél. : 04 67 11 85 10
Fax : 04 67 62 23 01
Sur la toile
www.locirdoc.fr
occitanica.eu
Restez connecté
Lo CIRDÒC- Fabrica de cultura






Si vous n'arrivez pas à visualiser correctement la newsletter, cliquez ici.

Retour

Marie Jeanne Verny nous communique :
 
Colloque FLAREP 2016 – s’inscrire pour bénéficier des hébergements collectifs

Colloque FLAREP 2016 – s’inscrire pour bénéficier des hébergements collectifs

Le 30e colloque FLAREP sur le thème « Identité et altérité. Les langues régionales dans l’enseignement public » est organisé par la FELCO, le CREO Lengadòc, avec l’aide d’OCBI et du CREO Tolosa. Toutes les informations sur le site : http://www.flarep2016.com/.

Nous avons préparé un programme avec des interventions de grand niveau suivies d’échanges avec le public, mais aussi des ateliers ouverts, des tables-rondes / débats, sans oublier le programme culturel : 22 octobre : Duo Lopez-Chemirami, 23 octobre : Chronos (création du groupe Asuelh) suivi d’un balèti avec le groupe Coriandre. Sans oublier non plus la visite du CIRDOC le lundi, suivie d’une découverte de la ville de Sète.

Un temps important a été prévu pour des interventions-témoignages de 10 minutes où parents et enseignants pourront présenter des expériences liées au thème du colloque. Nous attendons vos suggestions.

Nous attirons particulièrement votre attention sur la séance d’ouverture du colloque, le samedi 22 octobre à 14 h. Nous y avons convié représentants du Ministère, élus, responsables syndicaux, représentants des fédérations de parents d’élèves. Une assistance nombreuse sera perçue comme le signe du poids de l’enseignement public des langues régionales.

Nous essayons d’obtenir de la part de l’hébergeur principal un délai, ce qui n’est pas facile car beaucoup de choses se passent à la fin octobre à Montpellier. Nous avons l’assurance de pouvoir être remboursés de notre avance jusqu’au 22 août… pendant les vacances…

***

Merci à nos partenaires : Région L-R M-P | Conseil Départemental Hérault |Ville de Montpellier | Montpellier Métropole | CIRDOC | Coteaux du Languedoc | Cercle occitan setòri


--   Marie-Jeanne VERNY, Professeur Département d'occitan Université Paul Valéry Montpellier  http://www.univ-montp3.fr/llacs/membres/marie-jeanne-verny/  Adresse personnelle et courrier FELCO et CREO : 12, rue Salle l'Evêque 34000 Montpellier-04 67 66 33 31   présid. CREO Lengadòc :  http://www.creo-lengadoc.org/   co-secrét. FELCO (Fédération des enseignants de langue et culture d'Oc - enseignement public) : http://www.felco-creo.org/    30e colloque FLAREP – Montpellier http://www.flarep2016.com  22, 23, 24 octobre 2016  Identité et altérité. Les langues régionales dans l’enseignement public

 

Retour

Parce qu'elle s'est donnée pour mission de soutenir la vie artistique occitane,
l'association org&com a l'honneur d'accompagner la chanteuse béarnaise Marilis Orionaa
pour la réalisation de deux dates en ce mois de juillet.

 
Marilis Orionaa en concert !
 
Marilis Orionaa
 
 
 
Chanteuse nomade, romanichelle sédentaire, poétesse bohème, diseuse d'étranges aventures, la béarnaise Marilis Orionaa présente son quatrième album. Escortée de ses compagnons de longue route, le guitariste Olivier Kléber-Lavigne et le percussionniste Nicolas Martin-Sagarra, elle signe neuf des onze titres et interprète deux textes écrits à son intention par deux grandes figures du Béarn, Alexis Arette et Roger Lapassade.
 
Prière fervente ou rumba gitane, mélopée escarpée comme un sentier de chèvre ou ballade mélancolique, Marilis Orionaa chante dans sa langue comme on jette un charme. Il arrive que la voix délaisse les mots pour s'élever sans paroles, féérique, aérienne, tel le vol de la marie-blanque dans les Pyrénées. « Quelle est la destinée qui viendra de loin sur la route ou le pré pour m'ouvrir les yeux ? » s'interroge cette devineresse dans le titre éponyme de l'album. Bienvenue dans le monde ardent d'une trobadora aquitaine contemporaine.
  
Avec :
Marilis Orionaa : chant
Olivier Kléber-Lavigne : guitare
Nicolas Martin-Sagarra : percussions
 
 
Marilis Orionaa
Nouveau spectacle "La Destinada" 
 

Samedi 9 juillet à Vieux-Boucau (40)
>> Festival Nas de Guit
>> 22h / Gratuit

Samedi 23 juillet à Rodez (12)
>> Festival Estivada
>> 14h30 / MJC / Gratuit
 
 
+ d'infos sur Marilis Orionaa
 
 
org&com
11 rue Malcousinat
31000 Toulouse
-----
05 61 47 43 95

www.orgetcom.net/artistes
-----
Francis Blot,
 francisblot@orgetcom.net
Clément Bastide, clementbastide@orgetcom.net
 
Facebook Youtube
 
org&com est soutenu par : 
 
['org&com']
 
 
Voir la version en ligne

 

Retour

CASTELNAUDARY


Lo CIRDÒC- Fabrica de cultura Lo CIRDÒC- Fabrica de cultura
Les communiqués
Los comunicats
de la médiathèque
de la mediatèca

Lo CIRDÒC- Fabrica de cultura Eveniment
Événement




Forum euroregional : Rendètz-vos a Castèlnòu d'Arri per un eveniment festiu, participatiu e inedit ! - del 1er al 3 de julhet
Forum eurorégional : Rendez-vous à Castelnaudary pour un événement festif, participatif et inédit ! - du 1er au 3 juillet





Del 1er al 3 de julhet, Castèlnòu d'Arri deven lo "punt de trobada" de las culturas d'Occitània, de Catalonha e de las Balearas. Venètz participar a aquela granda fèsta de las culturas vivas, tres jornadas e seradas de concèrts, conferéncias, taulas redondas, teatre, mòstra, iniciacions als espòrts tradicionals, passacarrièra dels animals totemics, talhièrs e balètis... Un quarantenat de rendètz-vos gratuits prepausats per totes los atges e totes los publics !


Du 1er au 3 juillet, Castelnaudary devient le “punt de trobada” des cultures d’Occitanie, de Catalogne et des Baléares. Venez participer à cette grande fête des cultures vivantes, trois journées de concerts, conférence, tables-rondes, théâtre, expositions, initiation aux sports traditionnels, déambulation des animaux totémiques, ateliers et balètis… Une quarantaine de rendez-vous gratuits proposés pour tous les âges et tous les publics !




I/ Lo Forum : qu'es aquò ?
I/ Le Forum : qu'es aquò ?





Lo Forum es un espaci de rencontres, un moment de dialògs entre las culturas e las disciplinas. Pendent 3 jorns, escambiatz lors de talhièrs, de taulas redondas e de conferéncias animats per d'especialistas del domeni. Aital, detz rendètz-vos tematics vos son prepausats a l'entorn de la Creacion audiovisuala, del Teatre, de las Musicas actualas, del Patrimòni Cultural Immaterial, de la Gastronomia....


Le Forum est un espace de rencontres, un moment de dialogues entre les cultures et les disciplines. Pendant 3 jours, échangez lors d'ateliers, de tables-rondes et de conférences animées par des spécialistes du domaine. Dix rendez-vous thématiques vous sont ainsi proposés autour de la Création audiovisuelle, du Théâtre, des Musiques actuelles, du Patrimoine Culturel Immatériel, de la Gastronomie…

Lo CIRDÒC- Fabrica de cultura





Ne saber + : 
- las taulas redondas  
- las conferéncias
- los rencontres professionals


En savoir + :
- les tables-rondes
- les conférences
- les rencontres professionnelles 








II/ Una granda fèsta de las culturas vivas 
II/ Une grande fête des cultures vivantes 





Espectacles, mòstra, passacarrièras, espòrts tradicionals... Partissètz a la descobèrta de culturas vivas e abondosas al cors d'una programacion inedicha e familhala.  Vos seràn entre autres prepausats : Supereròi, Bufa & sons "Tubs del Món", espectacle musical... e per los esportius : iniciacion al palet gascon, al tambornet o a las ajustas lengadocianas.

Spectacles, exposition, déambulations, sports traditionnels… Partez à la découverte de cultures vivantes et foisonnantes au cours d’une programmation inédite et familiale. Vous seront entre autres proposés : Supereròi,  Bufa & Sons "Tubs del Món", spectacle musical... et pour les sportifs : initiations au palet gascon, au tambornet ou aux joutes languedociennes !

Lo CIRDÒC- Fabrica de cultura





Ne saber +

En savoir +





III/ Castèlnòu d'Arri : granda scèna de las musicas actualas
III/ Castelnaudary : grande scène des musiques actuelles 





Lo Forum es tanben un vintenat de concèrts gratuits prepausats tres seradas durant per una programacion qu'assembla lo melhor de las scènas occitanas e catalanas d'uèi. Retrobatz los occitans de Du Bartàs, la Talvera, Vox Bigerri, Mauresca... mas tanben The New Catalan Ensemble, Maria Arnal i Marcel Bagés, Pirat’s Sound Sistema… Un centenat d'artistas al rendètz-vos d'aquela granda scèna de las musicas actualas.


Le Forum c'est aussi une vingtaine de concerts gratuits proposés trois soirs durant pour une programmation rassemblant le meilleur des scènes occitanes et catalanes actuelles. Retrouvez les occitans de Du Bartàs, la Talvera, Vox Bigerri, Mauresca...mais également The New Catalan Ensemble, Maria Arnal i Marcel Bagés, Pirat’s Sound Sistema… Une centaine d’artistes au rendez-vous de cette grande scène des musiques actuelles.

Lo CIRDÒC- Fabrica de cultura





Ne saber +

En savoir +




Lo CIRDÒC- Fabrica de cultura















Nous contacter
Lo CIRDÒC
1 bis boulevard Du Guesclin - BP 180
34503 Béziers Cedex
Tél. : 04 67 11 85 10
Fax : 04 67 62 23 01
Sur la toile
www.locirdoc.fr
occitanica.eu
Restez connecté
Lo CIRDÒC- Fabrica de cultura

 

Retour

Béziers


Lo CIRDÒC- Fabrica de cultura
Les rendez-vous
Los rendètz-vos
de la médiathèque
de la mediatèca


Ensenhament
Enseignement




Ensenhar l'occitan en 2016 : pedagogias innovantas - los 8 e 9/06 al CIRDÒC 
Enseigner l'occitan en 2016 : pédagogies innovantes - les 8 et 9/06 au CIRDÒC





Lo CIRDÒC, Aprene e los partenaris educatius de la ret Occitanica vos propausan doas jornadas consacradas a l’actualitat de la pedagogia en occitan. Ensenhaires e especialistas del domeni faràn lo punt sus las noveltats de 2016 abans una mesa en practica al cors de talhièrs pendent la jornada del 9. Dobèrt a totes.


Le CIRDÒC, Aprene et les partenaires éducatifs du réseau Occitanica, proposent les 8 et 9 juin deux journées consacrées à l’actualité de la pédagogie en occitan. Enseignants et spécialistes du domaine feront le point sur les nouveautés 2016 avant une mise en pratique au cours d’ateliers durant la journée du 9. Ouvert à tous.



Ne saber +

Inscripcions e infos : Jeanne-Marie Vazelle, responsabla dels contenguts educatius : 04.67.11.85.10. /jm.vazelle@cirdoc.fr

Tot lo programa sus la Fabrica


En savoir + : 

Inscriptions et infos : Jeanne-Marie Vazelle, responsable des contenus éducatifs : 04.67.11.85.10. /jm.vazelle@cirdoc.fr

Tout le programme sur la Fabrica







Lo CIRDÒC al vòstre rencontre : du 6 au 12 juin, 3 rendez-vous à ne pas manquer 



Lo 7/06 a Castèlnòu d'Arri :  « Fourès e Estieu : los grilhs del Lauragués »



Rendètz-vos lo 07/06 a la Mediatèca de Castèlnòu d'Arri pel vernissatge de la mòstra. Retraches crosats de doas figuras incontornablas de la Renaissença d’òc dels sègles XIX e XX. 

Rendez-vous le 7/06 à la Médiathèque de Castelnaudary pour le vernissage de l'exposition. Portraits croisés de deux figures incontournables de la Renaissance d'oc des XIXème et XX siècles.

Ne saber +








Lo 9/06 a Narbona : « Le dialogue des cultures à travers la traduction »



LR livre et lecture, convida professionals del libre e de la cultura a l'entorn de la question de la traduccion, motor de dialòg intercultural. Retrobatz lo CIRDÒC pendent la taula redonda "Cossí e perqué favorizar lo dialòg entre las culturas al sègle XXI ?”.

LR livre et lecture, convie professionnels du livre et de la culture autour de la question de la traduction, vecteur de dialogue interculturel. Retrouvez le CIRDÒC lors de la table-ronde "Comment et pourquoi favoriser le dialogue entre les cultures au XXIème siècle ? ".

Sur inscriptions avant le 06/06 : celine.thomasset@lr2l.fr / Tel. 04 67 17 94 73

 

Ne saber +








E del 01/06  al 02/07 a Tula : Camins de Trobar présentée dans le cadre de Balad'Oc



La Mediatèca de Tulle Agglo aculhís Camins de Trobar (creacion C.R.E.M.M. Trobar) dins lo quadre de son cicle Balad'Oc. La mòstra serà inaugurada lo 3 de junh a l'escasença d'una serada de rencontres a l'entorn de la lirica dels trobadors.

La Médiathèque de Tulle Agglo accueille Camins de Trobar (création C.R.E.M.M. Trobar) dans le cadre de son cycle Balad'Oc. L'exposition sera inaugurée le 3 juin à l'occasion d'une soirée de rencontres autour de la lyrique des troubadours.

Ne saber +


















Nous contacter
Lo CIRDÒC
1 bis boulevard Du Guesclin - BP 180
34503 Béziers Cedex
Tél. : 04 67 11 85 10
Fax : 04 67 62 23 01
Sur la toile
www.locirdoc.fr
occitanica.eu
Restez connecté






Si vous n'arrivez pas à visualiser correctement la newsletter, cliquez ici.


 

Retour

 

« Lou Felibrige – la Revisto » : N° 294  -  Mai-Juin  2016

voir doc

Retour

 

Béziers


Lo CIRDÒC- Fabrica de cultura
Mesadièr N°09
Mai de 2016

Mai 2016







Total Festum s'espandís : mai de 100 eveniments dins los 13 departaments de la Granda region LRMP
Total Festum prend de l'ampleur : plus de 100 événements dans les 13 départements de la Grande région LRMP



Musica, dança, gastronomia, conferéncias, fuòcs de la Sant Joan… per sa 11ena edicion, Total Festum se desplega dins l’ensemble de la granda region Lengadòc Rosselhon Miègjorn Pirenèus per partejar la riquesa e la vitalitat de las culturas occitana e catalana.

Retrobatz totes los eveniments Total Festum sus La FaBrica, lo site Occitanica dedicat a la creacion occitana.

Musique, danse, gastronomie, conférences, feux de la Saint-Jean... pour sa 11e édition, Total Festum se déploie dans l'ensemble de la grande région Languedoc Roussillon Midi Pyrénées pour partager la richesse et la vitalité des cultures occitane et catalane.

Retrouvez tous les événements Total Festum sur La FaBrica, le site Occitanica dédié à la création occitane.

     



Rendètz-vos
Rendez-vous




Lo 21 de mai : dos abans-primièras Total Festum a Sant Guilhèm (Erau) e Lugan (Tarn) 
Le 21 mai : deux avant-premières Total Festum à Saint-Guilhem (Hérault) et Lugan (Tarn)





Sant Guilhèm dau Desèrt e Lugan dobrisson aquesta annada Total Festum. Dins lo quadre excepcional de l’abadiala de Sant Guilhèm, assistissètz a la programacion del Centre International de Musique Médiéval e descobrissètz la mòstra Camins del Trobar presentada pel CIRDÒC. Lo meteis jorn, venètz al rencontre de la Mediatèca occitana pendent la fèsta occitano-tibetana propausada per Lugan a l’escasença de son afrairament amb la vila de Jyekundo. Al programa, animacions, mercat e concèrt de Coriandre.
Saint-Guilhem-le-Désert et Lugan ouvrent cette année Total Festum. Dans le cadre exceptionnel de l’abbatiale de Saint-Guilhem assistez à la programmation du Centre International de Musique Médiéval et découvrez l’exposition Camins del Trobar présentée par le CIRDÒC. Le même jour, venez à la rencontre de la Mediatèca occitana lors de la fête occitano-tibétaine proposée par Lugan à l’occasion de son jumelage avec la ville de Jyekundo. Au programme, animations, marché et concert de Coriandre.







Ne saber + : 
- Programa de Sant-Guilhèm sus la Fabrica 
- Programa de Lugan sus la Fabrica 

En savoir + : 
- Programme de Saint-Guilhem sur la Fabrica 
- Programme de Lugan sur la Fabrica 








Istòria
Histoire


« Los Jòcs Florals de Tolosa » - Conferéncia de Jòrdi Passerat
« Les Jeux Floraux de Toulouse » - Conférence de Georges Passerat 





Lo 25/05 a 18:00, Jòrdi Passerat vendrà nos contar l’istòria de l’Acadèmia dels Jòcs Florals, granda institucion de las letras occitanas fondada en 1323.
Entrada libra e gratuita.

Le 25/05 à 18:00, Georges Passerat viendra nous conter l’histoire de l’Académie des Jeux Floraux, grande institution des lettres occitanes fondée en 1323.
Entrée libre et gratuite.







Ne saber +
Tot lo detalh de l'eveniment sus l'Agenda del CIRDÒC.

En savoir +
Tout le détail de l'événement sur l'Agenda du CIRDÒC.








Concèrt
Concert




Eric Fraj canta Lorca en occitan
Éric Fraj chante Lorca en occitan





Acompanhat de Morgan Astruc a la guitarra, Eric Fraj met en musica los poèmas de Lorca dins la traduccion de Max Roqueta. Un rencontre esmovent entre votz occitana e ritmes andaloses. Un concèrt excepcional propausat pel CIRDÒC lo 28/05 a 17:30 a la Médiatèca André Malraux Béziers-Méditerranée dins lo quadre del Temps des Partenaires.

Accompagné de Morgan Astruc à la guitare, Éric Fraj met en musique les poèmes de Lorca dans la traduction de Max Rouquette. Une rencontre émouvante entre voix occitane et rythmes andalous. Un concert exceptionnel proposé par le CIRDÒC le 28/05 à 17:30  à la Médiathèque André Malraux Béziers-Méditerranée dans le cadre du Temps des Partenaires







Ne saber + 
Tot lo detalh de l'eveniment sus l'Agenda del CIRDÒC

En savoir +
Tout le détail de l'événement sur l'Agenda du CIRDÒC








Accion territoriala
Action territoriale


Òc Fest : lo 28/05, lo Somalh vos convida a la fèsta
Òc Fest : le 28/05, le Somail vous convie à la fête 





Mercat dels productors, rencontres amb los cercles occitans e concèrts (Groupe Test, Christian Almerge), lo Somalh dobrís son festenal. Venètz al rencontre del CIRDÒC pendent aquela jornada de fèsta.

Marché des producteurs, rencontres avec les cercles occitans et concerts (Groupe Test, Christian Almerge), le Somail lance son festival. Venez à la rencontre du CIRDÒC lors de cette journée de fête.







Ne saber +
Tot lo programa d'Òc Fest

En savoir +
Tout le programme d'Òc Fest








Ensenhament
Enseignement




Ensenhar l'occitan en 2016 : pedagogias innovantas 
Enseigner l'occitan en 2016 : pédagogies innovantes





Lo CIRDÒC, Aprene e los partenaris educatius de la ret Occitanica propausan los 8 e 9 de junh, doas jornadas consacradas a l’actualitat de la pedagogia en occitan. Ensenhaires e especialistas del domeni faràn lo punt sus las noveltats de 2016 abans una mesa en practica al cors de talhièrs pendent la jornada del 9. Dobèrt a totes.
Le CIRDÒC, Aprene et les partenaires éducatifs du réseau Occitanica, proposent les 8 et 9 juin deux journées consacrées à l’actualité de la pédagogie en occitan. Enseignants et spécialistes du domaine feront le point sur les nouveautés 2016 avant une mise en pratique au cours d’ateliers durant la journée du 9. Ouvert à tous.






Ne saber +
- Inscripcions e infos : Jeanne-Marie Vazelle, responsabla dels contenguts educatius : 04.67.11.85.10. / jm.vazelle@cirdoc.fr
- Detalh sul site del CIRDÒC.

En savoir +
- Inscriptions et infos : Jeanne-Marie Vazelle, responsable des contenus éducatifs : 04.67.11.85.10. / jm.vazelle@cirdoc.fr
- Détail sur le site du CIRDÒC








Internacional
International




Premio Ostana : 4 jorns de fèsta de la diversitat culturala Premio Ostana : 4 jours de fête de la diversité culturelle 




Del 2 al 5 de junh, a l’initiativa de la Chambra d’Òc, Ostana (Valadas occitanas d’Itàlia) celèbra los escrivans en lenga mairala a l’escasença de son prèmi annal. Lo CIRDÒC partenari del Premio Ostana, serà present pendent tota la durada de l’eveniment e presentarà la mòstra “Lenga(s) de guèrra”.
Du 2 au 5 juin, à l’initiative de la Chambra d’Òc, Ostana (Vallées occitanes d’Italie) célèbre les écrivains en langue maternelle à l’occasion de son prix annuel. Le CIRDÒC, partenaire du Premio Ostana, sera présent durant toute la durée de l’événement et présentera son exposition “Lenga(s) de guèrra”.







Ne saber +
- Tot lo programa sul site de la Chambra d'Òc
- Descobrir e manlevar la mòstra "Lenga(s) de guèrra"

En savoir +
- Tout le programme sur le site de la Chambra d'Òc
- Découvrir et emprunter l'exposition "Lenga(s) de guèrra"








Servicis
Services




Occitanica respond a totas las vòstras questions sus la lenga e la cultura occitanas 
Occitanica répond à toutes vos questions sur la langue et la culture occitanes





Lo portanèl Question-responsa es la vòstra interfàcia en linha per tot saupre sus la lenga e la cultura e respondre a las vòstras questions las mai divèrsas sul domeni. Consultatz fins ara las darrièras questions publicadas : Lo parlar occitan d’Arbouno. Que vòl dire « Paratge » ? Quala es la reglementacion sus la senhaletica bilingua ? Estatistica de la produccion occitana d’ara.

Le guichet Question-réponse est votre interface en ligne pour tout savoir sur la langue et la culture occitanes et répondre à vos questions les plus diverses sur le domaine. Consultez dès à présent les dernières réponses publiées : Le parler occitan d’Arbouno. Que signifie Paratge ? Quelle est la réglementation sur la signalétique bilingue ? Statistiques de la production occitane contemporaine.






Ne saber +
Accedir a las darrièras responsas sus Occitanica.eu

En savoir +
Accéder aux dernières réponses sur Occitanica.eu








Culturas en convèrsa
Cultures en dialogue




Lo dialòg de las culturas al travèrs de la traduccion
Le dialogue des cultures au travers de la traduction 





Dins lo quadre de Total Festum LR livre et lecture e sos partenaris meton en lum lo sector de la traduccion, vector de dialòg intercultural, lo 9 de junh venent. Lo CIRDÒC serà present pendent aquela jornada d’escambis a l’escasença de la taula redonda “Cossí e perqué favorizar lo dialòg entre las culturas al sègle XXI ?”.

Dans le cadre de Total Festum, LR livre et lecture et ses partenaires mettent en lumière le secteur de la traduction, vecteur de dialogue interculturel, le 9 juin prochain. Le CIRDÒC sera présent au cours de cette journée d’échange à l’occasion de la table ronde “Comment et pourquoi favoriser le dialogue entre les cultures au XXIème siècle ?”.






Ne saber +
Lo 9 de junh a partir de 9h00 - Mediatèca del Grand Narbonne
Sus inscripcion : celine.thomasset@lr2l.fr / Tel. 04 67 17 94 73

En savoir +
Le 9 juin à partir de 9h00 - Médiathèque du Grand Narbonne
Sur inscription : celine.thomasset@lr2l.fr/ Tel 04 67 17 94 73








Mòstra
Exposition




Fourès e Estieu : los grilhs del Lauragués
Fourés et Estieu : "los grilhs" du Lauragais





Totes dos originaris del Lauragués, Auguste Fourès e Prosper Estieu èran dos actors màgers de la Renaissença d’òc dels sègles XIX e XX. Lor òbra novatritz e lor istòria son a descobrir a Castèlnòu d’Arri fins al 3 de julhet a l’escasença d’una mòstra inedita, realizada mercés a la collaboracion entre la Mediatèca de Castèlnòu d’Arri, los Archius departamentals d’Aude, Daniel Estieu e lo CIRDÒC.

Tous deux originaires du Lauragais, Auguste Fourès et Prosper Estieu furent deux acteurs majeurs de la Renaissance d’Oc des XIXe et XXe siècles. Leur œuvre novatrice et leur histoire sont à découvrir à Castelnaudary jusqu’au 3 juillet à l’occasion d’une exposition inédite, réalisée grâce à la collaboration entre la Médiathèque de Castelnaudary, les Archives départementales de l’Aude, Daniel Estieu et le CIRDÒC.







Ne saber +
Del 7 de junh al 3 de julhet - Mediatèca de Castèlnòu d’Arri.

En savoir +
Du 7 juin au 3 juillet - Médiathèque de Castelnaudary








Actualitat de las colleccions
Actualité des collections




Un roman occitan de las annadas 1930 retrobat
Un roman occitan des années 1930 retrouvé





En seguida de la demanda de cercaires e d’especialistas nombroses de la literatura auvernhata, lo CIRDÒC ven de retrobar lo manuscrit Jan Combalha, roman occitan inedit de l’auvernhat Benezet Vidal, considerat coma perdut dempuèi la disparicion de l’autor en 1951.
E per seguir tota l’actualitat de las colleccions del CIRDÒC, rendètz-vos sul Blòg de la Cooperativa : cooperativa.occitanica.eu 

Suite à la demande de nombreux chercheurs et spécialistes de la littérature auvergnate, le CIRDÒC vient de retrouver le manuscrit Jan Combalha, roman occitan inédit de l’auvergnat Benezet Vidal, considéré comme perdu depuis la disparition de l’auteur en 1951.
Et pour suivre toute l’actualité des collections du CIRDÒC, rendez-vous sur le Blog de la Cooperativa : cooperativa.occitanica.eu







Ne saber +
- Retrobar l'enquèsta sus la Cooperativa
- Descobrir Benezet Vidal sus Vidas


En savoir +
- Retrouver l'enquête sur la Cooperativa
- Découvrir Benezet Vidal sur Vidas 








Otís de referéncia
Outil de référence




Atlas Linguistic de la França : accedissètz a las cartas en linha
Atlas Linguistique de la France : accédez aux cartes en ligne





Accedissètz en linha a l’Atlàs Linguistic de la França mercés al trabalh menat pels laboratòris de recèrca GIPSa-Lab, LIRIS, CLLE e lo CIRDÒC. Aqueles dos, collabòran tanben a la numerizacion de las cartas dins lo quadre d’un autre projècte en cors, portat per lo CLLE (SYMILA).

Accèdez en ligne à l’Atlas Linguistique de la France grâce au travail mené par les laboratoire de recherche GIPSa-Lab, LIRIS, CLLE et le CIRDOC. Ces deux derniers collaborent également à la numérisation des cartes dans le cadre d’un autre projet en cours, porté par le CLLE (SYMILA).






Ne saber mai e consultar las cartas
En savoir plus et consulter les cartes















Nous contacter
Lo CIRDÒC
1 bis boulevard Du Guesclin - BP 180
34503 Béziers Cedex
Tél. : 04 67 11 85 10
Fax : 04 67 62 23 01
Sur la toile
www.locirdoc.fr
occitanica.eu
Restez connecté

 

Retour

 


Lo CIRDÒC- Fabrica de cultura
Les rendez-vous
Los rendètz-vos
de la médiathèque
de la mediatèca


Festenal
Festival




"Bufa lo Cerç e raja l'Òrb" projectat pendent Mai que mai lo 03/05 
"Bufa lo Cerç e raja l'Òrb" projeté pendant Mai que mai le 03/05





Del 1èr al 8 de mai de 2016, lo festenal occitan «  Mai que mai  » se tendrà coma cada annada dins Lengadòc Naut. L'escasença de descobrir la cultura occitana a travèrs rencontres, concèrts, projeccions, espectacles, mòstras...                         

Lo 3 de mai a Prumian (Sala Au fil des arts) a 20:00, serada cinèma amb l'associacion Au Fil des Arts e lo CIRDÒC. Al programa d'aquel eveniment animat per Hélène Morsly : Bufa lo Cerç e Raja l'Òrb (Maremar/Languedoc-Roussillon Cinéma), cort metratge de la realisatritz produch en 2015, e lo filme Marius et Jeannette de Robert Guédiguian.



Du 1er au 8 mai 2016, le festival occitan «  Mai que mai  » se tiendra comme chaque année dans le Haut Languedoc. L'occasion de découvrir la culture occitane à travers rencontres, concerts, projections, spectacles, expositions... 

Le 3 mai à Prémian (Salle Au fil des arts) à 20:00, soirée cinéma avec l'association au Fil des Arts et le CIRDÒC. Au programme de cet événement animé par Hélène Morsly : Bufa lo Cerç e Raja l'Òrb (Maremar/Languedoc-Roussillon Cinéma), court-métrage de la réalisatrice produit en 2015, et le film Marius et Jeannette de Robert Guédiguian.




Ne saber +


En savoir + :
















Nous contacter
Lo CIRDÒC
1 bis boulevard Du Guesclin - BP 180
34503 Béziers Cedex
Tél. : 04 67 11 85 10
Fax : 04 67 62 23 01
Sur la toile
www.locirdoc.fr
occitanica.eu
Restez connecté






Si vous n'arrivez pas à visualiser correctement la newsletter, cliquez ici.





 


Lo CIRDÒC- Fabrica de cultura
Les rendez-vous
Los rendètz-vos
de la médiathèque
de la mediatèca


Conferéncia
Conférence




La «Voie des indés» fa escala a Besièrs amb «L'occitan en guèrra» per Guy Barral
La «Voie des indés» fait escale à Béziers avec «L'occitan en guerre» par Guy Barral








Lo 19 de mai a 18:30 a la Mediatèca occitana, la virada regionala de la « Voie des indés » organizada per Libfly e LR Livre et Lecture es de passatge a Besièrs per presentar « L'occitan en guerre », en partenariat amb la Librària Clareton des Sources et lo CIRDÒC.  Guy Barral serà present per presentar son edicion critica de la correspondéncia de Louis Bonfils a Pèire Azemà, totes dos felibres, pendent la guèrra de 1914-1918. 

Redigida en occitan e traducha en francés per G.Barral, aquela correspondéncia constituís un testimoniatge original e rare sus l'espròva que foguèt per de milions d'òmes la Guèrra Granda. Seguissèm als costats del soldat Bonfils, dos ans de combats contra l'enemic alemand mas tanben per far viure la lenga occitana sul Front, fàcia als prejutjats que pesan alara suls Meridionals.

Guy Barral serà per l'escasença acompanhat de Jean Sagnes, qu'escambiarà amb el sus la plaça de l'occitan pendent lo primièr conflicte mondial.



Le 19 mai à 18:30 a la Mediatèca occitana, la tournée régionale de la « Voie des indé s» organisée par Libfly et LR Livre et Lecture fait escale à Béziers pour présenter « L'occitan en guerre », en partenariat avec la Librairie Clareton des Sources et lo CIRDÒC. Guy Barral sera présent pour présenter son édition critique de la correspondance de Louis Bonfils à Pierre Azéma, tous deux félibres, durant la guerre de 1914-1918.

Rédigée en occitan et traduite en français par G.Barral, cette correspondance constitue un témoignage original et rare sur l'épreuve que fut pour des millions d'hommes la Grande Guerre. On suit aux côtés du soldat Bonfils, deux ans de combats contre l'ennemi allemand mais également pour faire vivre la langue occitane sur le Front, face aux préjugés qui pèsent alors sur les Méridionaux.

Guy Barral sera pour l'occasion accompagné de Jean Sagnes, qui échangera avec lui sur la place de l'occitan durant le premier conflit mondial.



Ne saber +  

Lo 19/05 a 18:30
Entrada liura e gratuita
CIRDÒC - 1 bis, Bvd Du-Guesclin, Besièrs
Informacions : info@cirdoc.fr / 04.67.11.85.10


En savoir +

Le 19/05 à 18:30
Entrée libre et gratuite
CIRDÒC - 1 bis Bvd Du-Guesclin, Béziers
Informations : info@cirdoc.fr / 04.67.11.85.10. 















Nous contacter
Lo CIRDÒC
1 bis boulevard Du Guesclin - BP 180
34503 Béziers Cedex
Tél. : 04 67 11 85 10
Fax : 04 67 62 23 01
Sur la toile
www.locirdoc.fr
occitanica.eu
Restez connecté






Si vous n'arrivez pas à visualiser correctement la newsletter, cliquez ici.



Retour


Lo CIRDÒC- Fabrica de cultura
Les rendez-vous
Los rendètz-vos
de la médiathèque
de la mediatèca


Festenal
Festival




"Bufa lo Cerç e raja l'Òrb" projectat pendent Mai que mai lo 03/05 
"Bufa lo Cerç e raja l'Òrb" projeté pendant Mai que mai le 03/05





Del 1èr al 8 de mai de 2016, lo festenal occitan «  Mai que mai  » se tendrà coma cada annada dins Lengadòc Naut. L'escasença de descobrir la cultura occitana a travèrs rencontres, concèrts, projeccions, espectacles, mòstras...                         

Lo 3 de mai a Prumian (Sala Au fil des arts) a 20:00, serada cinèma amb l'associacion Au Fil des Arts e lo CIRDÒC. Al programa d'aquel eveniment animat per Hélène Morsly : Bufa lo Cerç e Raja l'Òrb (Maremar/Languedoc-Roussillon Cinéma), cort metratge de la realisatritz produch en 2015, e lo filme Marius et Jeannette de Robert Guédiguian.



Du 1er au 8 mai 2016, le festival occitan «  Mai que mai  » se tiendra comme chaque année dans le Haut Languedoc. L'occasion de découvrir la culture occitane à travers rencontres, concerts, projections, spectacles, expositions... 

Le 3 mai à Prémian (Salle Au fil des arts) à 20:00, soirée cinéma avec l'association au Fil des Arts et le CIRDÒC. Au programme de cet événement animé par Hélène Morsly : Bufa lo Cerç e Raja l'Òrb (Maremar/Languedoc-Roussillon Cinéma), court-métrage de la réalisatrice produit en 2015, et le film Marius et Jeannette de Robert Guédiguian.




Ne saber +


En savoir + :
















Nous contacter
Lo CIRDÒC
1 bis boulevard Du Guesclin - BP 180
34503 Béziers Cedex
Tél. : 04 67 11 85 10
Fax : 04 67 62 23 01
Sur la toile
www.locirdoc.fr
occitanica.eu
Restez connecté






Si vous n'arrivez pas à visualiser correctement la newsletter, cliquez ici.





Retour



Lo CIRDÒC- Fabrica de cultura
Mesadièr N°08
Abril de 2016

Avril 2016







Patric Roux, elegit president del CIRDÒC
Patric Roux, élu président du CIRDÒC



Region novèla, Conselh d'administracion novèl ! Patric Roux, conselhièr regional delegat a la lenga e a la cultura occitanas de la Region Lengadòc Rosselhon Miègjorn Pirenèus es estat elegit president del CIRDÒC. Patric Roux a saludat lo bilanç de son predecessor, Marcel Mateu, president del CIRDÒC de 2010 a 2015. Lo president novèl a afirmat tornamai l'engatjament de la Region al prèp del CIRDÒC puèi a tanben insistit sus lo fach que lo sosten e la promocion de las culturas occitanas e catalanas fasián partida de las quatre prioritats regionalas afichadas per la novèla Region. Lo conselh d'administracion novèl a exprimit sa volontat d'afortir lo ròtle del CIRDÒC coma aisina de cooperacion entre l'Estat, las collectivitats territorialas, las universitats, las associacions e los professionals en fin de desvolopar una cultura occitana del sègle XXI, viva e creativa, portaira de las valors de convivéncia e que participariá a l'atractivitat del territòri.
Nouvelle Région, nouveau Conseil d’administration ! Patric Roux, conseiller régional délégué à la langue et à la culture occitanes de la Région Languedoc Roussillon Midi Pyrénées a été élu président du CIRDÒC. Patric Roux a salué le bilan de son prédécesseur, Marcel Mateu, président du CIRDÒC de 2010 à 2015. Le nouveau président a réaffirmé l’engagement de la Région auprès du CIRDÒC et a rappelé que le soutien et la promotion des cultures occitanes et catalanes faisaient partie des quatre priorités régionales affichées par la nouvelle Région. Le nouveau conseil d’administration a exprimé son souhait de renforcer le rôle du CIRDÒC comme outil de coopération entre l'État, les collectivités territoriales, les universités, les associations et les professionnels afin de développer une culture occitane du XXIe siècle, vivante et créative, porteuse des valeurs de vivre-ensemble et participant à l'attractivité du territoire.

     



Difusion
Diffusion




Ajuda a la programacion : la Basa
Aide à la programmation : la Basa





Cercatz d’artistas per la vòstra programacion culturala e non sabètz pas ont cercar ? La Basa de la Fabrica referís ja mai de 150 artistas d’Occitània tota !
Vous recherchez des artistes pour votre programmation culturelle et vous ne savez pas où chercher ? La Basa de la Fabrica référence déjà plus de 150 artistes dans toute l’Occitanie !






Accedir a la Basa
- Referir las vòstras creacions : info@cirdoc.fr

Accéder à la Basa
- Référencer vos créations : info@cirdoc.fr








Creacion
Création


« Lo son d'aquela votz » : l'òbra de Leon Còrdas mesa en musica
« Lo son d'aquela votz » : l'œuvre de Léon Cordes mise en musique





Rendètz-vos lo 22/04 a 18:00 al CIRDÒC amb los artistas del Collectiu CÒP-SEC qu’an collaborat al projècte Leon Còrdas per la presentacion de l’album “Lo son d’aquela votz”. Una serada d’escambis e de “live” per descobrir l’òbra de l’autor menerbés mesa en musica. L’ensemble dels archius e manuscrits de l’escrivan foguèron fisats al CIRDÒC per sos enfants en 2014.
Rendez-vous le 22/04 à 18:00 au CIRDÒC avec les artistes du Collectiu CÒP-SEC ayant collaboré au projet Léon Cordes pour la présentation de l’album “Lo son d’aquela votz”. Une soirée d’échanges et de “live” pour découvrir l’œuvre de l’auteur de Minerve mise en musique. L’ensemble des archives et manuscrits de l’écrivain ont été confiés au CIRDÒC par ses enfants en 2014.






Ne saber +

En savoir +







Teatre
Théâtre




Las letras de guèrra de l'occitan Bonfils mesas en scèna per Dominique Lautré
Les lettres de guerre de l'occitan Bonfils mises en scène par Dominique Lautré





En 2014 Guy Barral publicava l’extraordinària correspondéncia en occitan entre lo soldat-felibre Loís Bonfils e Pèire Azema. Dominique Lautré met en espectacle aqueste testimoniatge esmovent e militant. Sortida de creacion al Teatre dels Franciscans de Besièrs, fins al 15 d’abril.
Ne saber +

En 2014 Guy Barral publiait l’extraordinaire correspondance en occitan entre le soldat-félibre Louis Bonfils et Pierre Azéma. Dominique Lautré met en spectacle ce témoignage émouvant et militant. Sortie de création au Théâtre des franciscains de Béziers, jusqu’au vendredi 15 avril.
En savoir +







De notar dins l’Agenda : Rencontre amb Guy Barral a l’entorn de la correspondéncia de Loís Bonfils al CIRDÒC lo dijòus 19 de mai en partenariat amb la librariá Clareton e Lengadòc-Rosselhon Libre e Lectura e Libfly.
Ne saber +

À noter dans l’Agenda : Rencontre avec Guy Barral autour de la correspondance de Louis Bonfils au CIRDÒC le jeudi 19 mai en partenariat avec la Librarie Clareton, Languedoc-Roussillon Livre et Lecture et Libfly. 
En savoir +








Recèrca
Recherche




Un corpus màger lèu accessible per la recèrca
Un corpus majeur bientôt accessible à la recherche





En fin d’acabar lo trabalh començat dempuèi 2013, l’Agence Bibliographique de l’Enseignement Supérieur (ABES) ven d’acordar una subvencion excepcionala al CIRDÒC per tal de li permetre d’acabar lo classament de la correspondéncia de Robert Lafont, pensaire, escriveire e actor màger de l’occitanisme contemporanèu.
Afin d’achever le travail entrepris depuis 2013, l’Agence Bibliographique de l’Enseignement Supérieur (ABES) vient d’accorder une subvention exceptionnelle au CIRDÒC afin de lui permettre d’achever le classement de la correspondance de Robert Lafont, penseur, écrivain et acteur majeur de l’occitanisme contemporain.






Ne saber +
En savoir +








Cooperacion
Coopération




Lo 23 d'abril, lo CIRDÒC en Sud Charenta
Le 23 avril, le CIRDÒC en Sud Charente





Lo CIRDÒC participa dissabte 23 d’abril a la jornada « Sud Charanta, a la crosada de las lengas d’òc e d’oïl » organizada per la Comunautat de las communas Sud Charanta. Benjamin Assié, conservator del CIRDÒC intervendrà amb Katy Bernard (mèstra de conferéncia a l’universitat de Bordèu-Montaigne), Jean-Christophe Dourdet (professor a l’universitat de Peitieus).
Le CIRDÒC participe samedi 23 avril à la journée « Sud Charente, à la croisée des langues d’oc et d’oïl » organisée par la Communauté des communes Sud Charente. Benjamin Assié, conservateur du CIRDÒC interviendra aux côtés de Katy Bernard (maître de conférences à l’université de Bordeaux Montaigne), Jean-Christophe Dourdet (professeur à l’université de Poitiers).






Ne saber +
En savoir +







Educacion
Éducation




Jòcs de lenga a la Passejada literària
Jeux de langue à la Passejada literària





Divendres 15 d'abril, la vòstra Mediatèca occitana serà presenta  a la primièra edicion de la  Passejada literària organizada per la Calandreta Dagtenca, al Castèl Laurens, prèp d’Agde ! Fruch d’un projècte pedagogic literari occitan, 11 classas e mai de 230 escolans anaràn a l’endavant dels autors e professionals del libre.
Vendredi 15 avril, votre Mediatèca occitana sera présente à l’occasion de la première édition de la Passejada literària organisée par la Calandreta Dagtenca au Château Laurent, près d’Agde. Fruit d’un beau projet pédagogique, 11 classes et plus de 230 écoliers viendront à la rencontre des auteurs et professionnels du livre.






Ne saber +
En savoir +







Gastronomia
Gastronomie




Cosinar en occitan
Cuisiner en occitan





Aquel numèro novèl de las Seleccions foguèt topinejat pels bibliotecaris del CIRDÒC e s'adreiça a totes los que son curioses de conéisser, practicar e profechar de la cosina occitana - foguèsse romanesca, cortesa o simplament gormanda - dins tota sa riquesa e sa diversitat regionala.
Ce nouveau numéro des Seleccions a été concocté par les bibliothécaires du CIRDÒC et s'adresse à tous ceux qui sont curieux de connaître, pratiquer et profiter de la cuisine occitane – qu'elle soit romanesque, courtoise ou simplement gourmande - dans toute sa richesse et sa diversité régionale.






Accedir a la seleccion

Accéder à la sélection








Patrimòni
Patrimoine




Aprene la caça al falcon en occitan, es possible mercés al Daude de Pradas
Apprendre la chasse au faucon en occitan, c'est possible grâce à Daude de Pradas





Lo Dels Auzels cassadors del trobador roergat Daude de Pradas es una òbra unenca dins lo còrpus de l’escrich occitan de l’Edat Mejana. Aqueste tractat de falconariá en occitan es particularament remarcable per las descripcions plan detalhadas dels aucèls.
Le Dels Auzels cassadors du troubadour rouergat Daude de Pradas est une œuvre unique dans le corpus de l’écrit occitan du Moyen Âge. Ce traité de fauconnerie en occitan est particulièrement remarquable pour ses descriptions d’oiseaux très détaillées.






Tot saber sus l'òbra
Tout savoir sur l'œuvre







Publicacion
Publication




L'obratge « Les Musiques du Massif Central - Héritage et création », còp de còr de l'Acadèmia Charles Cros 
L'ouvrage « Les Musiques du Massif Central - Héritage et création », coup de cœur de l'Académie Charles Cros 





Una bèla reconeissença per l’obratge realizat dins lo quadre del Programa Patrimòni Oral del Massís Central al qual lo CIRDÒC a participat amb 6 actors culturals del sector de las lengas, musicas e danças del Massís Central.
Une belle reconnaissance pour l’ouvrage réalisé dans le cadre du Programme Patrimoine Oral du Massif Central auquel le CIRDÒC a participé avec 6 acteurs culturels du secteur des langues, musiques et danses du Massif Central.






- Descobrir l'obratge sus la Fabrica
- Descobrir lo programa Patrimòni Oral Massís Central

- Découvrir l'ouvrage sur la Fabrica
- Découvrir le programme Patrimoine Oral Massif Central








Transmetre
Transmettre




La bibliotèca Josèp Vaylet (Espaliu) jonh lo Trobador
La bibliothèque Joseph Vaylet (Espalion) rejoint le Trobador





Lo Trobador referís 147 notícias de la bibliotèca del majoral Josèp Vaylet tractadas per l’associacion dels Amics de Josèp Vaylet. Aquela operacion poguèt espelir gràcias a la cooperacion crozada entre l’associacion, lo CIRDÒC e lo CRL-Miègjorn-Pirenèus per tal de valorizar e donar accès a las colleccions del felibre Roergat.
Le Trobador référence 147 notices de la bibliothèque du majoral Joseph Vaylet traitées par l'association des Amis de Joseph Vaylet. Cette opération a pu voir le jour grâce à la collaboration croisée entre l’association, le CIRDÒC et le CRL-Midi-Pyrénées, afin de valoriser et donner accès aux collections du félibre Rouergat.






Accedir a las notícias sul Trobador
Accéder aux notices sur le Trobador















Nous contacter
Lo CIRDÒC
1 bis boulevard Du Guesclin - BP 180
34503 Béziers Cedex
Tél. : 04 67 11 85 10
Fax : 04 67 62 23 01
Sur la toile
www.locirdoc.fr
occitanica.eu
Restez connecté

Retour


Voir la version en ligne

En cliquant l'image vous accédez au formulaire d'inscription pour un atelier-express de chant à danser avec Joan Francés Tisnèr et plein de stages...

En clicar l'imatge que trobatz lo formulari per un talhèr de cant a dançar dab Joan Francés Tisnèr e tot plen d'estagis...
Merci de faire suivre aux amateurs !!!
Hètz seguir aus amators e mercés !!!

30/04/2016 BAGNERES-DE-LUCHON


VERD E BLU, c'est l'assurance tranquille de trois musiciens maîtres de leur art, inventifs, rêveurs et amuseurs.

Joan Francés, Marc et Lionel font vibrer la musique à danser de Gascogne.
Leur bal vous embarquera.


Voix, tambourins à cordes (ton-ton), Boha cornemuse de Gascogne, accordéons
diatoniques, percussions (bramatopin, tricanetas, plancha) et danse constituent l’identité du groupe.

Aussi avec les Frères Guichen, Eth Chòt & Titom
org. Pyrénées Breizh 06 20 72 59 39
pyrenees.breizh@yahoo.fr

 

 

Retour


 

TOLOSA

Jornada d'estudi 

 

Récits de guerre en langue occitane : témoignages oraux, écrits et littérature

Recits de guèrra en lenga occitana : testimiatges orals, escriches e literatura

 Dimars 15 mars - 9.00

Voir programme  voir affiche

 Sala E411 - Ostal de la Recèrca de l'Universitat Joan Jaurés

Retour




Lo CIRDÒC- Fabrica de cultura
Les coups de coeur
Los còps de còr
de la médiathèque
de la mediatèca


Spectacle
Espectacle




Vinha roja - Sortie de résidence le 5 mars à Ginestas
Vinha roja - Sortida de residéncia lo 5 de març a Ginestars








Créé avec le soutien documentaire du CIRDÒC, « Vinha roja » de l’Association des Joyeux Troubadours propose entre voltige, danse, arts visuels et littérature occitane, une interprétation de cette poésie qu’est le vin.

Directement inspiré par l’environnement culturel et naturel du « pays de la Rouquette », « Vinha roja » est le premier volet du spectacle « Vinha », un triptyque en cours de création.

Ce premier échantillon vous sera présenté samedi 5 mars à 18:30 au C.A.C. de Ginestas, en conclusion de 5 jours de résidence artistique.

Creat amb lo sosten documentari del CIRDÒC,  « Vinha roja » de l’Association des Joyeux Troubadours propausa entre volteja, dança, arts visualas e literatura occitana, una interpretacion d’aquela poesia qu’es lo vin.

Directament inspirat per l’environament cultural e natural del « país de la Roqueta », « Vinha roja » es lo primièr tablèu de l'espectacle « Vinha », un triptic en cors de creacion.

Aquel primièr escapolon vos serà presentat dissabte 5 de març tre 18:30 al C.A.C. de Ginestars, en conclusion de 5 jorns de residéncia artistica.




En savoir + :  

Découvrir « Vinha roja » sur la Fabrica

Site de l'Association des Joyeux Troubadours


Ne saber + : 

Descobrir « Vinha roja » sus la Fabrica

Site de l'Association des Joyeux Troubadours
















Nous contacter
Lo CIRDÒC
1 bis boulevard Du Guesclin - BP 180
34503 Béziers Cedex
Tél. : 04 67 11 85 10
Fax : 04 67 62 23 01
Sur la toile
www.locirdoc.fr
occitanica.eu
Restez connecté






Si vous n'arrivez pas à visualiser correctement la newsletter, cliquez ici.


Retour



Le nouveau numéro (61) de Patrimòni, le magazine des patrimoines de Mars et Avril est paru, le prochain sortira début Mai.

Au sommaire vous trouverez des articles qui vous intéresseront particulièrement et vous donneront l'envie de vous abonner.

Côté "Histoire" : L'église de St-Saturnin-de-Lenne, avec le décor du chevet, ses chapiteaux, modillons, cartouches et le détail de ses sculptures...

Avec une nouvelle rubrique : « légendes des Causses », cette fois ci « lo ròc traucat » sur le Larzac.

Côté "Nature" : Suite des amphibiens de nos régions avec les Anoures : grenouilles vertes et brunes vous livrent leurs secrets.

Les variétés fruitières locales cultivées en Rouergue, cerises, poires, châtaignes, pommes, noix...

Le Martin-pêcheur d'Europe au lac du Salagou, vu par un viticulteur amoureux des oiseaux.

Côté "Occitan" : Omenatge a Pèire Solassol amb sos textes e poèmas : Lo nauquet, lo Paire dels voldràs, Sant-Gervais.

Présentation de livres, CD : " L'espace occitan dans l'Histoire " – " Louisa Paulin " –" Sosc / Rêve " – " L'Aveyron " – " Causses et Cévennes " –" Qu'est-ce qu'elle a ma voix ? " – " Deman serà un autre jorn " – " Calèu "...

L’agenda du patrimoine et de la culture des mois de Mars et Avril, qui informe des conférences, expositions, animations... sur des thèmes patrimoniaux.

Patrimòni est disponible en kiosques Aveyronnais (6 €) ou par abonnement (France 35 € l’an et 6 numéros, bulletin en pièce jointe).

Vous pouvez aussi offrir un abonnement, une idée de cadeau originale ! (bulletin en pièce jointe).

Dans le site : www.patrimoni.fr, vous trouverez les sommaires des numéros parus et d’autres informations.

Nous vous remercions pour votre attention,

Bien cordialement,

Bernard et Sylvie VERDIÉ-BOURLEAUD

 

Retour


Luc Aussibal e Mai
 
NOUVEL ALBUM DISPONIBLE !
 
Luc Aussibal : chant, guitare
Benoit Daynac : guitares
Thierry Fabre : basse
Julien Bresson / David Krakowski : batterie
 
Textes et compositions : Jaumes Privat & Luc Aussibal
 
Site internet du groupe
 
 
Le rock de Luc Aussibal est à l'image de la terre aveyronnaise qui l'a vu naître :
une force épurée, un horizon finement ciselé, une impression d'immensité,
une musique envoûtante à en devenir psychédélique.
 
 
____________________________________________________________
 
 
EN ÉCOUTE ET TÉLÉCHARGEMENT SUR :
 
 
Deezer Luc Aussibal
 
Itunes Luc Aussibal
 
Spotify Luc Aussibal
 
 
 
____________________________________________________________
 
Luc Aussibal e Mai
 
____________________________________________________________
 
 
Luc Aussibal
EN CONCERT SAMEDI 12 MARS
 
Salle des Fêtes, Estaing, Aveyron
-----
20h30
Entrée 5€ / Gratuit pour les moins de 16 ans
 
 
____________________________________________________________
 
 

CONTACT SCENE : 
org&com
11 rue Malcousinat
31000 Toulouse
-----
05 61 47 43 95

www.orgetcom.net/artistes
-----
Francis Blot
francisblot@orgetcom.net
Clément Bastide, clementbastide@orgetcom.net 

Retour


BÉZIERS


Lo CIRDÒC- Fabrica de cultura
Les coups de coeur
Los còps de còr
de la médiathèque
de la mediatèca


Photographie
Fotografia




Secret de l'èrba - du 11/03 au 30/04 à la Médiathèque André-Malraux de Béziers 

Secret de l'èrba - del 11/03 al 30/04 a la Mediatèca André-Malraux de Besièrs 








Présentée à la Médiathèque André Malraux (Béziers-Méditerranée) en partenariat avec le CIRDÒC, l’exposition de Georges Souche Secret de l’èrba, empruntant son titre à l’un des textes fondateurs de l’œuvre de Max Rouquette, rend hommage à l’écrivain disparu en 2005.

Garrigue secrète, graminées jaillissant de l’ombre, jardins abandonnés et sources mystérieuses… le photographe nous entraîne au cœur du pays de l’enfance, dans une approche intimiste. Les pièces et œuvres prêtées par le CIRDÒC viendront faire écho aux textes et photographies de l’exposition originale.

Secret de l'èrba s'inscrit dans le cycle "Qu'es aquò le beau ?" (ateliers, animations, expositions...) proposé par la M.A.M., le CIRDÒC mais également l'IUT de Béziers et l'Université Paul-Valéry de Montpellier.



Presentada a la Mediatèca André Malraux (Béziers-Méditerranée) en partenariat amb lo CIRDÒC, la mòstra de Georges Souche, Secret de l’èrba, que tròba son títol dins unes dels tèxtes fondators de l'òbra de Max Rouquette, celebra l'escrivan desaparegut en 2005.

Garriga secrèta, gramenosas que sortisson de l'ombra, jardins abandonats e sòrgas misteriosas... lo fotograf nos entraina al còr del país de l'enfança, dins un apròchi intimista. Las pèças e òbras prestadas pel CIRDÒC vendràn faire resson als tèxtes e fotografias de la mòstra originala.

Secret de l'èrba s'inscrich dins lo cicle "Qu'es aquò le beau ?" (talhièrs, animacions, exposicions...) portat per la M.A.M., lo CIRDÒC e atanben l'I.U.T. de Besièrs e l'Universitat Paul-Valéry de Montpelhièr.



En savoir + :  

Secret de l'èrba : découvrir l'exposition de Georges Souche

Informations pratiques  sur le site de la M.A.M.

Découvrir la programmation complète de : "Qu'es aquò le beau ?".


Ne saber + : 

Secret de l'èrba : descobrir la mòstra de Georges Souche

Informacions practicas sul site de la M.A.M.

Descobrir la programacion complèta de "Qu'es aquò le beau ?".




        













Nous contacter
Lo CIRDÒC
1 bis boulevard Du Guesclin - BP 180
34503 Béziers Cedex
Tél. : 04 67 11 85 10
Fax : 04 67 62 23 01
Sur la toile
www.locirdoc.fr
occitanica.eu
Restez connecté






Si vous n'arrivez pas à visualiser correctement la newsletter, cliquez ici.

 

Retour



Lo CIRDÒC- Fabrica de cultura
Mesadièr N°07
Février 2016

Febrièr de 2016







Nous vous donnons rendez-vous les 1/2/3 juillet à Castelnaudary
Vos donam rendètz-vos los 1/2/3 de julh a Castèlnòu d'Arri



Après Rodez, Vilafranca (Majorca) et Manresa (Catalunya), le CIRDÒC vous donne rendez-vous à Castelnaudary du 1er au 3 juillet prochain pour participer au premier Forum eurorégional des acteurs du Patrimoine et de la Création qui clôturera 18 mois de projets de coopération sous l'égide de l'Eurorégion Pyrénées-Méditerranée.

Le Forum proposera temps d'échanges et de débats autour de 8 grands axes thématiques, « L'Eurorégion Pyrénées-Méditerranée : territoire de projets créatifs d'échelle européenne », « Fondements et perspectives historico-culturels de l'espace eurorégional », « Création et recréation musicale : tradition, recherche et contemporanéité », « Musiques actuelles et identité », « Création audiovisuelle : les langues régionales version 2.0 », « Échanges théâtraux et adaptations », « Stratégies de valorisation du PCI », « Patrimoine et création culinaire : une autre approche culturelle ». Une programmation artistique pluridisciplinaire (concerts, projections, déambulations...) viendra rythmer les moments forts de l'événement.

Aprèp Rodés, Vilafranca (Majorca) e Manresa (Catalunya), lo CIRDÒC vos dona rendètz-vos a Castèlnòu d’Arri del 1èr al 3 de julh que ven per participar al primièr Forum euroregional dels actors del Patrimòni e de la Creacion que clavarà 18 meses de projèctes de cooperacion jos l’egida de l’Euroregion Pirenèus-Mediterrània.

Lo Forum propausarà temps d’escambis e de debats a l’entorn de 8 grandas tematicas, « L’Euroregion Pirenèus-Mediterranèa : un territòri de projèctes creatius d’escala europenca », « Fondaments e perspectivas istoricò-culturals de l’espaci euroregional »,  « Creacion e re-creacion musicala : tradicion, recèrca e contemporaneitat », « Musicas acutalas e identitat », « Creacion audiòvisuala : las lengas regionalas version 2.0 », « Escambis teatrals e adaptacions », « Estrategias de valorizacion del PCI », « Patrimòni e creacion culinària : una autra apròcha culturala ». Una programacion artistica pluridisciplinària (concèrts, projeccions, caminaments…) vendrà ritmar los moments fòrts de l’eveniment.



En savoir +

Ne saber +



Patrimoine vivant
Patrimòni viu




Carnaval : trouvez l'inspiration sur Occitanica !
Carnaval : trobatz l'inspiracion sus Occitanica !





Musique, vidéos, œuvres littéraires, jugements, photographies, témoignages, articles encyclopédiques… Trouvez sur Occitanica toutes les ressources pour profiter pleinement de la saison des carnavals.

Musica, vidèos, òbras literàrias, jutjaments, fotografias, testimoniatges, articles enciclopedics… Trobatz sus Occitanica totas las ressorsas per profechar plenament de la sason dels carnavals.







En savoir + 
Accéder aux documents liés  à Carnaval sur Occitanica


Ne saber + 
Accedir als documents ligats a Carnaval sus Occitanica








Découverte
Descobèrta




Gaston Fébus, prince occitan : découvrez l'exposition numérique
Gaston Fèbus, prince occitan : descobrissètz la mòstra numerica





Retrouvez l'exposition Gaston Fèbus, prince occitan en version numérique sur Occitanica, et empruntez sa version itinérante via le service de prêt d’expositions.

Retrobatz l’exposicion Gaston Fèbus, prince occitan en version numerica sus Occitanica, e manlevatz sa version itineranta per lo servici de prèst d’exposicions.







En savoir + 
- Accéder à l'exposition virtuelle
- Découvrir toutes les expositions virtuelles
- Découvrir le service de prêt des expositions

Ne saber +
- Accedir a l'exposicion virtuala
- Descobrir totas las exposicions virtualas
- Descobrir lo servici de prèst de las exposicions








Coup de cœur
Còp de còr




Lo Beveire de tinta : un livre qui se dévore !
Lo Beveire de tinta : un libre que se devòra !





Découvrez l'étrange histoire d'un lecteur qui dévore, ou plus précisément boit, les livres qui passent entre ses mains dans Lo Beveire de tinta. Cet ouvrage ainsi que Lo Pendentin de Kihia et Joan-Pichòt dels peloses figurent parmi les dernières parutions jeunesse du CAP'ÒC, des éditions pour les cycles 2, 3 et 4 qui proposent également un complément historique.
Descobrissètz l'estranja istòria d'un lector que devòra, o mai exactament que beu, los libres que li passan entre las mans dins Lo Beveire de tinta. Aquel obratge tal coma Lo Pendentin de Kihia e Joan-Pichòt dels peloses figuran demest las darrièras parucions joinesa del CAP'ÒC, d'edicions pels cicles 2, 3 e 4 que propausan tanben un complement istòric.







Des ouvrages à découvrir sur la Fabrica :
- Lo beveire de tinta
- Lo pendentin de Kihia
- Joan-Pichòt dels peloses

D'obratges de descobrir sus la Fabrica :
- Lo beveire de tinta
- Lo pendentin de Kihia
- Joan-Pichòt dels peloses 








Enseignement
Ensenhament




Enseigner l'histoire-géographie en occitan : découvrez notre Seleccion
Ensenhar l'istòria-geografia en occitan : descobrissètz la nòstra Seleccion





Ce premier numéro des « Seleccion(s) » de la Mediatèca occitana  s'adresse aux enseignants et à tous les professionnels du secteur éducatif et culturel souhaitant bénéficier d'outils et de documentation pour le traitement de l'histoire et de la géographie en lien avec la langue et la culture occitanes.
Aquel primièr numèro de las « Seleccion(s) » de la Mediatèca occitana s'adreça als ensenhaires e a totes los professionals del sector educatiu e cultural que desiran beneficiar d'otisses e de documentacion pel tractament de l'istòria e de la geografia en ligam amb la lenga e la cultura occitanas.







En savoir +
Découvrir la Seleccion 

Ne saber +
Descobrir la Seleccion








Diffusion
Difusion




Les collections de la Bfm de Limoges rejoignent lo Trobador
Las colleccions de la Bfm de Lemòtges jonhnon lo Trobador


Lo Trobador s’enrichit de 707 notices de la Bibliothèque francophone multimédia de Limoges. Vous pouvez dorénavant rechercher et localiser les documents occitans conservés par cette bibliothèque parmi plus de 25’000 références d’autres établissements documentaires.


Lo Trobador s’enriquís de 707 notícias de la “Bibliothèque francophone multimédia” de Lemòtges. Podètz d'ara enlà cercar e localizar los documents occitans conservats per aquela bibliotèca demest mai de 25’000 referéncias d’autres establiments documentaris.








En savoir +
Découvrir les collections occitanes de la Bfm

Ne saber +
Descobrir las colleccions occitanas de la Bfm








Médias
Mèdias




TèVéÒc et Occitanica, une histoire qui dure
TèVéÒc e Occitanica, una istòria de las longas





Depuis sa création, TèVéÒc, association productrice et promotrice de l'audiovisuel occitan, confie les archives de ses émissions au CIRDÒC. Découvrez chaque semaine sur Occitanica son magazine culturel Lenga d'òc/Lengo d'o, toujours diffusé le vendredi sur TV Sud.

Dempuèi sa creacion, TèVéÒc, associacion de produccion e de promocion de l'audiovisual occitan, confida al CIRDÒC los archius de sas emissions. Descobrissètz cada setmana sus Occitanica sa magazina culturala Lenga d'òc/Lengo d'o, totjorn difusida lo divendres sus TV Sud.              






En savoir +
- Voir l'émission de la semaine sur Occitanica
- Tout sur TèVéÒc et ses productions sur le site de l'association 

Ne saber +
- Veire l'emission de la setmana sus Occitanica
- Tot sus TèVéÒc e sas produccions sul site de l'associacion
















Nous contacter
Lo CIRDÒC
1 bis boulevard Du Guesclin - BP 180
34503 Béziers Cedex
Tél. : 04 67 11 85 10
Fax : 04 67 62 23 01
Sur la toile
www.locirdoc.fr
occitanica.eu
Restez connecté







Retour



Lo CIRDÒC- Fabrica de cultura
Les coups de coeur
Los còps de còr
de la médiathèque
de la mediatèca


Sortie
Sortida




Se cultiver par les arts
Se cultivar per las arts 








Apprendre et découvrir tout en se divertissant, tel est le programme que vous proposent ce week-end Sortie-Ouest (Béziers) et le festival Rescontre à Saint-Gervasy (Gard).




Aprene e descobrir pel divertiment, es lo programa propausat aquesta dimenjada per Sortie-Ouest (Besièrs) e lo festenal Rescontre a Sant Gervasi (Gard). 



Le Théâtre de Béziers joué lors des fêtes de l’Ascension au début du XVIIe siècle va inspirer Molière, alors en tournée dans la région. Plusieurs de ces pièces seront lues par la Compagnie In situ et présentées à cette occasion par le CIRDÒC le 07/02 à Sortie-Ouest, dans sa d